Så himla Glad!!!

fick denna kommentar på mitt inlägg där jag lagt in lite filmer:

Din häst har goda förutsättningar faktiskt .Och du kommer även kunna utveckla traven mer på den där när han blir starkare.Så den blir mer utrycksfull tex.Och jag förstår att det är svårt att sitta på honom då han rör sig ganska stort.Men samtidigt tycker jag att du gör det bra faktiskt för du hindrar inte hans rörelser framåt med ditt säte som det ser ut.Du låter honom svinga rygg utan att hindra så att säga.Dessutom rör han sig ledigt framåt vilket är ett stort plus.Han är inte kort och spänd som så många andra hästar kan vara.Och det är lite det här du får mycket gratis av om du har lust att utveckla gångarterna mer.Övningar som jag skulle prova är dels "klockan" och svänga genom mittvolten och byta varv.Första övningen för att öka bärigheten och kvickheten för hjälperna.Och den andra för att han ska lära sig att hitta sin balans bättre.Jag tror att du hittar beskrivning på båda övningarna i min blogg.
Jag skulle lätt vilja rida den där hästen.Han verkar rolig =D Han behöver hitta sin banans bättre och bli starkare vilket syns och du säger det själv.När dessa bitar är på plats så kommer mycket lösa sig och han kommer lättare även hamna i mer psykisk lösgjordhet.
Jag gillar verkligen din häst =))Den är jätte fin.Och den är antagligen inte helt lättriden.
Kämpa på.
mvh/Q


Det gjorde mig så otroligt glad, då denna människa är någon jag respekterar väldigt mycket, och som jag anser har en mycket bra syn på hästar och ridning.
Önskar jag bodde nära henne så man kunde få lite inspiration på plats :)
Men det är liiiite väl långt till dalarna...;)
Besök hennes blogg, hon är väldigt klok och ödmjuk, och står för det hon tycker!
Sen har hon 2 helt galet fina varmblod...
http://qodrofenia.bloggagratis.se


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Men tjejen !åh!!Nu blev jag allt lite rörd.Kul att du blev glad.=)

Klappa lite extra på din fina häst från mig.

mvh/Q

2011-04-20 @ 22:11:17
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline - TÄVLING, Vinn förstoring av din bästa hästvårbild

SV: Hihi, ja men precis :D det blir kanon!

2011-04-21 @ 16:29:50
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Ja, jag förstår att du inte vill något illa. Men samtidigt tränar jag för tränare en gång i veckan.. Och ser jag någon som jag vet tränar för tränare, ha ett "problem" så tänker jag att dom jobbar nog på det som är nödvändigt, och den tränaren hjälper säkert dom med de som behövs. :-)



Och sen tycker jag aldrig de är fel att säga typ "Det ser ut som att du ger lite lite eftergift, men det kanske bara ser ut så?" .. eller liknande, istället för att säga "Du borde ge mer eftergift" eller "Jag tycker du ska ge mer eftergift".



För jag tycker inte man kan veta det genom varken film elr bilder faktist, om de inte är i såna fall när man hamnar efter hästen i språnget så att den får ett ryck i munnen. Men liksom, varför skulle jag dra min häst i munnen? :o Ifall hon skulle behöva mer skulle hon visa det, genom att de skulle bli ett tryck i munnen/min hand. Just nu är det så mjukt och fint de kan bli, och hamnar vi galet så är jag direkt på och ger henne mer.



Tack! Men vet inte om de blir nåt imorn, är utan transport. :) Så vi får se.

2011-04-21 @ 16:43:31
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad kul att du fick såna fina kommentarer av Q. Hon är riktigt duktig, en av de jag litar mest på här över internet!

Man skall vara glad om man får applåder från henne :)



Nu skall jag själv kika lite på din häst!

2011-04-21 @ 18:53:29
URL: http://elmo.cybersite.nu/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Att uttrycka sig i text är allt annat än lätt.Jag tror också på sätt och vis vi gick om varandra .lätt hänt speciellt på nätet. ;-)

Bra att du förtydligade dig för nu begriper jag precis vad du menar..haha känner mig lite lätt trög.

mvh/Q

2011-04-21 @ 21:40:47
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Lovis

Alltid kul att få beröm över sin häst och ridning :D Varje litet snällt ord värmer verkligen, kan räcka med att nån bara säger typ "fin häst" så är man glra resten av degen. :P iaf jag :D

2011-04-23 @ 22:20:55
URL: http://lovisakerstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0