skitvarm skitdag

Idag är det typ 20 plus här i matfors... jag hatar´t! >:(
Nu kommer skitsommaren med äckelvärme och äckelkusar och äckelsvett...
Enda fördelen med att det är så här varmt är att leran torkar snabbare iaf. För lera hatar jag åxå!!
Snö är fint, kul och härligt... längtar efter snön <3

Nog om det, vaknade upp idag och kände att det var en sådär dag... Bestämde mig för att gå ner till stallet och rida en sväng, brukar bli gladare då.
Hämtade Stor, halkade runt i skitleran och gick in. Hörde direkt att en sko saknades. FAN vad less jag är på tappskor!!!! Och Storens fötter blir bara fulare och fulare eftersom det slits loss bitar varje gång, det finns ju fan inget att sätta sömmen i snart, lesslessless.

Släppte in honom i boxen iaf och gick för att fylla på vatten i hans hink. Då gick han ut den lilla skithästen >:(
Han vet att han inte får gå ut själv, och han brukar aldrig göra det annars utan väntar snällt på mig.
Fick gå ut och hämta honom igen, ställde honom på gången och började borsta.
Idag var en sån där dag då han har damp, ville inte stå still utan tramapade runt och struntade i mig totalt.
Han ville helst gå ut till de andra i hagen, så när jag var klar så släppte jag ut honom igen.

Då kom Jonas, och fixade fram en sko som han slog på efter jag tagit in Stor igen :)
Så jag sadlade och tränsade på, lade på skydden och skulle hämta hjälmen. Då gick han ut IGEN!!! Va fan? Fick gå ut och hämta honom igen och ställde honom på gången igen innan vi gav oss iväg.


Storen var nervig för det mesta, och var allmänt skitjobbig.
Tänkte gå bort till paddocken och rida då jag inte orkade möta på massa saker.
På vägen dit fick jag göra typ 30 halter eftersom Storen bara stressade på och var spänd för allt.
När vi kom fram så var en av hästarna lös i paddocken, en stod i uteboxen och en sprang runt i hagen och skrek.
Storen ropade tillbaka som en mupp, han som aldrig brukar bry sig??
var ju bara att vända då det inte var någon där och det var en häst i paddocken.
Skit.
Red tillbaka och ner vid kyrkan, tjafsade med Stor hela vägen om vilken hastighet vi skulle ha, och vilka saker man behövde tramsa för.
Red ner på en grusväg som går från kyrkan och bort mot Lucksta, den har tinat fram nu till våren.
Travade lite på den vägen, fick jobba med igångsättningarna då han bara tog upp huvet och ville springa. Fick till det till slut och en fin trav, så då skrittade vi vidare. Fick fortsätta med halterna då han inte ville gå i mitt tempo.. Tålamodet började sina då, så less.
Skrittade upp mot Karläng och uppför backen till skogen hemåt, allt var farligt fast vi rider där typ varje gång...suck.
I skogen fick jag jobba halter och ryggningar hela vägen med mongohästen, i nerförbacken blev det mera ryggningar.
Hoppade av och gick sista biten med svettig häst då jag inte orkade tjafsa mera. 

Borstade av ordentligt och så fick han gå ut till kompisarna.
Billig häst idag, tappade helt motivationen till allt. Bläh.


Igår var vi ut på en skrittsväng åxå, red samma väg som idag fast bakvänt. Han var lite stressig då med, men inte alls som idag. Blåste en del idag iofs.

Imorn ska jag rida ut på en längre tur med klättring och mera travjobb, får se om han lugnar sig.
Hoppas på att jag är på bättre humör åxå, annars får han stå. Ingen ide att ge sig ut annars, jag blir bara arg och frustrerad och så blir det pannkaka av allt.
Vet ju att han har såna här dagar ibland, men jag får prestationsångest och börjar tvivla på mig själv och då blir det skit av allt. Måste släppa på kraven ibland och bara flyta med men det är svårt.
Tror jag är på väg ner i en svacka igen, känner mig negativ ganska ofta nu.

Blev inte bättre av att en förälder på jobbet (är barnskötare på en förskola) frågade mig när bebisen skulle komma.... va? Vilken bebis frågade jag.. Ja din sa hon... Näe, jag är inte gravid, jag är bara fet ändå sa jag och ville dö av självförakt.... men oj då, jag som trott länge att du skulle ha bebis säger hon, gud vad jag skäääms!
Det kändes helt för jävligt måste jag säga. Visst, jag har en del extrakilon, men jag trodde inte jag var så fet att jag såg gravid ut... :´(
Så min självkänsla flög sin kos, och lär inte komma tillbaka på ett bra tag som det känns.
Men som sagt hoppas på en bättre dag imorn.

ha en härlig lördag alla, önskar fettot ;)



Kommentarer
Postat av: Helena

Hmm,,fok är så jävla idiotiska. Tycker du ser smal ut av bilderna att dömma. Fet är du inte & inte ser du gravid ut heller. Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig & bli ledsen ,men försök skaka av dig det där. Inget att bry sig om. Fasen, jag har åxå massa x-trakilon men det är bara mer för våra män att älska ,hihih.=)

2011-04-16 @ 17:30:03
Postat av: Camilla

Äh, prestationsångest finns det väl ingen anledning att ha. Är ju inte ens någon som tittar på när du rider där ute i skogen, så det är ju bara du själv och Storen som märker nåt. Han bryr sig inte, han är väl inte så duktig själv liksom, och att du tycker det går dåligt drabbar ju bara dig.. Släpp det, du är ju duktig.



Du skulle ha en Dacke, ingen mening alls att ha nån prestationsångest med honom, man kommer ändå aldrig prestera nåt om han inte är med på noterna. Och enda sättet att få med han på noterna är att mata med havre, lätt som en plätt alltså. :)

2011-04-16 @ 18:57:22
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Carro

Helena:

tack :) vet att jag inte ska ta åt mig, men är mindre lätt när man har dålig självkänsla.. jag vet ju om att jag är en tjockis, men intalar mig själv att det inte är så illa... Så man damp ner på jorden med en rejäl smäll ;) vet ju vad jag ska göra för att råda bot på det, men är både lat och en sucker för gotta ju :)



Camilla:

Vet ju det, men det är jag själv som är den värsta kritikern som vanligt. Jag blir så arg på mig själv när jag tappar tålamodet, jag borde vara bättre än så. Jag vinner inget på att bli förbannad på storen, det vet jag ju, och ändå rinner sinnet. Jag slår honom ju inte, men det kan bli en för skarp förhållning, eller en ilsken skänkel och så ska jag bara inte göra. Han fattar ju inte det liksom.

men tar nya tag imorn, en dålig dag för mitt sinne idag bara :) En sån dag jag känner mig ensam inuti, men bara vill vara ifred ändå. Inåtvänd, obekväm i mitt skinn och tragisk ;)

2011-04-16 @ 19:11:58
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Äh, jag trampar väl aldrig på några ömma tår. Dom tår jag trampar på är inte ömma förrän efteråt. ;)



Denna gång hade jag dock inte ens trampat på några tår (vad jag vet om iaf..), utan en otrevlig kvinna i stallet hade inte vett att hålla sina otrevligheter ifrån mig. Blev utskälld tre gånger för saker jag inte ens gjort..

2011-04-16 @ 21:32:10
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Klart att vi kan ordna en provträning, för mig är det väldigt viktigt att man får känna in att både häst och ryttare passar ihop med tränaren. Annars ger inte träningen en lika mycket! ;) Men det är bara att vi avtalar en dag och tid! :)

2011-04-17 @ 09:19:28
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: malin

Snyggt träns!

2011-04-17 @ 14:30:49
URL: http://kyro.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.På torsdag stänger jag, så det vore kanon om vi kunde ta det på fredag. 150:-/träning tar jag. ;)

2011-04-17 @ 20:08:54
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Jamenvafasen Karlssons klister, plugg och betongskruv till Storens fötter! Sedär fixat! Guuud va jag är bra! Och smart =D Spara lite av klistret och limma ihop truten på föräldern som sa det med motivationen: Det där borde lära dej att veta hut! och så hyttar du med pekfingret på Malinvis =)



pösspåre min trogne vapendragare och ätagodisvän!

2011-04-18 @ 20:19:51
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Emma

Sv.Jag ska med Josse till Matfors som chaufför och stöttning för de ska träningstävla, första start är kl.10. Så skulle ju helst vilja att det blev på em/kvällen isf! ;) Är det okej med dig att ta det kl.16? Eller blir det för sent?

2011-04-18 @ 21:40:26
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej. Kom på att Lovis i stallet ( knappskallarna) letar ny sadel till Tibbe.Nu vet inte jag vad det va för tum ellr vidd på thorowgooden men skriv till henne om den. Tror hon vill ha 16,5 lr 17 tum & vid.

2011-04-20 @ 13:00:51
Postat av: Lovis

Är den rätt stårlek då? Han kan inte ha nån större än 17 tum. Men jag provar den gärna på honom :) Vad hade du tänkt dig för pris?

2011-04-20 @ 19:29:12
URL: http://knappskallar.blogg.se/
Postat av: Elin stjernstedt

SV: Jo, hoppas på att allt går bra när hovslagaren kommer i morgon. Men han går redan mycket bättre , haltar lite med inte alls som igår. så ser ju hitils lovande ut.. Men man vet ju aldrig :/

2011-04-20 @ 20:07:23
URL: http://shalomterms.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Då kör vi på 16, har skickat mitt mobilnr till dig ifall det blir några ändringar. Har med mig en kompis som säkert kan ställa upp och fota/filma om du vill! ;)

2011-04-20 @ 20:43:59
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0