Skrittsväng

I tisdags så gav jag och Storen oss ut på en kravlös skrittsväng på lång tygel.
Red ner vid kyrkan och fortsatte på sandvägen över lägdorna innan vi red upp mot karläng.
Svängde upp vid husen och in i skogen hemåt.
Där blev det stopp!

Det var ngt som lät som ett skott, och han var såååå rädd. Hela hästen skakade och hjärtat slog så hårt på stackarn :(
Han försökte vända och kastade sig, när inte det gick så backade han in i skogen istället.
Jag satt bara och försökte ha honom stilla vänd dit vi skulle, pratade och försökte lugna.
Han backade igen, så jag krävde mer backning, vilken räcerfart han fick upp!
Sen gick han framåt ett steg i taget, massa beröm fick han även om han var jättespänd. Han var modig som vågade :)
Till slut såg vi vad det var...
En pojke som övade slagskott mot en trävägg med presenning över.
Han såg oss och stod still tills vi kommit förbi, snällt!

Det är så trist, varje gång vi gått där nu har det vart nåt som gjort Storen rädd, jag känner att han blir spänd när vi ska gå där nu. Måste ta en dag och bara gå fram och tillbaka där i lugn och ro.

När vi kom hem så skötte jag av honom och så fick han gå in i boxen, tog in de andra och gjorde kväll för dem.
Förberedde allt till morgonen då jag skulle ha ons, tor och fre utsläpp.

Igår vart det vila för Stor, hann inte med att rida.
Hämtade nelis efter jobbet, sen åkte vi på birsta för att inhandla present till mitt kusinbarn som fyller 1 på lördag.
Fick även med ett par jeans, leggings och en cool tunika till Cornelia :)

Idag blir det en uteritt iaf, slutar 17.30 idag så det blir direkt efter jobbet.
Måste komma ut en sväng och mjuka lite då vi ska träna imorn kl 16 :)
Ska bli så kul, skönt att ha kommit igång igen.
Camilla ska åxå följa med och titta och se om det är något för henne.

Fick hem paket igår förresten!
Handlade på rean på Haglunds Hästprodukter, det här blev det:
bakskydd, grå

Framskydd, grå

Shortchaps till mig, svarta

Benlindor, marinblå och himmelsblå

Och en huva, marinblå med röd kant


Det jag skulle beställs från horze blev ju inte av, då mina strl jag skulle ha var slut... SUR!!!!
Men det löser sig nog, får kolla på andra ställen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Har åxå kikat på shortchapsen, hur känns dom? Är strl.bra?

2011-04-28 @ 12:17:04
Postat av: Camilla

SV: Men vad bra, då ses vi då. :)



Har också funderat på senskydden och chapsen, då kan jag ju kika på dom då också. :)

Fast jag vill nog ha vita.. Använder knappt såna så dom hinner ju inte bli så skitiga ändå. :)

2011-04-28 @ 13:14:57
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helena:

JAg beställde xl wide då alla L jag provat vart för tajta, men när jag öppnade var det strl L iaf :) Och det var tur, för de var nästan lite stora de med, mkt bra resår bak!

ganska stela i lädret, men det är ju gaiters så de ska väl vara så. Tänkte smörja dem så kanske de blir mjukare :)



Camilla:

Bra att ha när han hoppar, och jag gillar ju att ha skydd ändå IFALL det händer nåt. Billig försäkring för senan :)

2011-04-28 @ 14:49:44
Postat av: Emma

Sv.Det är en SBS flexion bomlös sadel och den är verkligen superskön! Bara att säga till om du skulle vilja provrida i den någon gång så plockar jag med den på en träning! ;)

2011-04-28 @ 19:29:49
URL: http://http//sundsvallsryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0