uteritt som vanligt

Var hem på lunchen idag vid 13 och gav hö till hästarna, passade på att fixa klart stallet med då.
Så när jag slutade jobbet på em så var det bara att byta om och hämta pållen :)

Storen släpper helt galet med päls, fattar inte hur mkt mer det finns egentligen! Jag drar av massor varje dag med ryktstenen, och likt förbaskat är det lika mkt kvar...
Borstade ganska länge då han är både hårig och lerdammig, han blev riktigt blank till slut med hjälp av pälsglans och flugmedel ;)
pälsglansen måste dock införskaffas ny då den är sluuuut nu... Börjar känna mig som Camilla, pälsglanskungen över alla ;)

Vilket märke rekommenderar ni på pälsglans? Vill att det ska vara drygt, lukta gott och inte svindyrt!

Provade de nya senskydden, men de satt inte bra alls... lagom långa, men mycket mystisk passform. behöver vara tjockare ben än vad Storen har. Han kunde ha dem, men de satt inte snyggt... Och då vet jag att de kommer bli liggande bara.
Så är ngn intresserad av senskydd strl Full, gråa med gel så säg till! En hundring vill jag ha för ett set om 4.

Sadlade på och tog de vanliga skydden, tränsade på hacket och så gav vi oss iväg.
Traskade bort mot grå huset och svängde upp mot skogen, det var lugnt på stigen idag ;)
Gick ner vid husen, de galna hundarna var i hundgården och for runt som vanligt. men han är så duktig och går förbi så fint.

Svängde till höger nere på vägen förbi hagarna, där gjorde jag lite övergångar skritt-trav-skritt.
Storen var lite hängig i min hand idag, lade hela tyngden där. han kändes liksom stum, det brukar han inte vara med hacket.
Tog till höger vid vägskälet, då kom det en cross på stigen ovanför, den vi skulle ta hem...
Den körde ut framför oss och fortsatte uppöver så vi slapp möta den iaf, sköööönt!

Tog några galoppfattningar, men han var inte så intresserad. Fick till en iaf innan vi gick in på stigen.
Skrittade mest, men fortsatte med lite övergångar med en fortsatt stum Storen.
Tog en galopp åxå, överraskade honom med att bara ställa mig upp och smacka samtidigt som jag lade fram tygeln ;) Det var kul det!
Skrittade sen hem på otäcka stigen, inget farligt där idag, men naturligtvis blev han livrädd för en lerkocka som lossnade från hans ena hov, så han var tvungen att steppa till och bli rädd iaf... suck.

När vi kom hem så borstade jag av och släppte ut honom igen.
Imorn blir det träääääning! KUUUUL!


Kommentarer
Postat av: jossan

Foxfire är verkligen super! Dock kostar de ju en slant, men tkr de är värt de :)

2011-04-29 @ 07:49:11
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag ska köpa TIB:s pälsglans då flera i stallet har den & luktar gott (persika) & är superbra.



2011-04-29 @ 10:02:53
Postat av: Carro

Var köper man TIB? Har för mig att min gamla Camilla använde det åxå på Storen förr. Det var tydligen billigt, och vad jag minns var det bra.



2011-04-29 @ 13:31:17
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Camilla

TIB köper man på Equeen, jag hade TIB till Storen och det enda jag använt till Dacke.

Relativt billigt, minns inte hur mycket, men typ 120 för en halv liter tror jag..

2011-04-29 @ 17:17:56
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Lovis

SV; Jaha :) Alltid kul att kunna hjälpa nån :D

2011-04-29 @ 19:42:24
URL: http://lovisakerstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0