Vila

fick den Store idag, jag har vart hemma med sjuk unge.

Var iväg till kvarsätt idag på dan, snälla fd medryttaren Victoria (http://victoriasanja.blogg.se) var underbar och lånade ut sin dressyrsadel till mig :)
Jag ska ju träna imorn, och vill gärna börja bra iaf...

Kom till deras stall när Victoria tränade lite liberty med Jasmine, så kul att se victoria på det här viset :)
Hon har blivit så duktig! Fina tillsammans.
Så kul att hon får lära sig på en sån utbildad häst, även om hästen är väldigt svår. men de har en fin kontakt, man blir varm i hjärtat :)
Bra jobbat Victoria!

Har inte gjort nåt med hästen själv idag, tog bara in dem förut ikväll.
Det var en upplevelse det kan man ju säga!
Benny följde med ner och hjälpte mig med tråden.
Tog först in Tea, och det gick jättebra. Sen skulle jag ta Rappen... Då var både han och Storen i gasen, så Rappen for iväg och Storen trängde  sig förbi >:( Storen hoppade över diket vid hagen , och sen drog han ett par repor på gräsplätten bakom gödselhögen innan han kom tillbaka.
Själv hade jag fullt upp med Rappen som blev galen, vågade inte släppa honom så försökte få kontroll.
han har ju in te mycket respekt, så han försökte gå över mig innan jag fick ut honom på volt runt mig, en gående cirkeling kan man väl likna det vid ;)
Såg till att ha böjd hals på honom så han inte fick nån styrka, för då åker man bara som en vante.
Lyckades komma in i stallet och få in honom i boxen efter en stund, och då kom Storen galoppande in åxå... tur!

Fan vad ont jag hade i händerna, höll i grimskaftet för allt jag var värd! Lite rädd att bli manglad var jag, men som vanligt blir jag arg när jag blir rädd, så jag höll mig fokuserad iaf.
Hästarna kom iaf in hela, och det är ju viktigast :)

Imorn så blir det som sagt träning kl 16, är lite nervös faktiskt ;)
Så längesen nu, filmerna som är upplagda är ju från i höstas den senaste av dem. Vi har lagt av oss massor, och på filmerna hade vi bara tränat i typ 5 ggr dessutom.. men det kan bara bli bättre!
Hoppas bara att tränaren passar oss och vårt tänk nu då, men det blir säkert bra :)





Jasmine och Storen i gamla stallet

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Ja det verkar så =))

mvh/Q

2011-04-22 @ 06:34:31
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

Godmorgon:D

2011-04-22 @ 07:50:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Helena

Du vill inte ev köpa en dressyrsadel? Jag ska sälja min pfiff då den inte ligger hundra på Zeb. Jättefin i lädret & utbytbar bomvidd. Vid just nu.

17,5 tum men rätt liten i sitsen enl.mig. Du vet ju hur du får tag i mej om du är intresserad.Bilder finns eller ordnas.=)

2011-04-22 @ 16:54:51
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Jag kommer svara på din kommentar ang det du skrev senare .Det kommer få ett eget inlägg ;-)

mvh/Q

2011-04-22 @ 18:56:43
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0