Dålig dag

Idag har jag så otroligt ont i foten, vill bara dö :(
Har tagit Citodon men det hjälper inte. Ringde VC då jag vill in och kolla igen, samt få mer smärtstillande.
Foten fortsätter svälla, jag har till och med fått en bristning på ovansidan!

Hovis ringde idag på fm, och sa att han skulle komma förbi under dagen och slå på ny framsko.
Jag blir så glad varje gång, man är inte bortskämd med så snabba ryck.

Efter han ringt så var det dags att åka iväg, chansade på att jag kunde köra bil idag ;)
Hade lovat Camilla att följa med till kliniken med Dacke som skulle ta prov på sin konstiga knöl, och så skulle jag lämna min sadel, som är till salu, till Veronica i Camillas stall.
Så jag hasade ut till bilen efter att ha tagit citodon, åkte ner till stallet och hämtade sadeln och sen gasade jag iväg till Hällomstallet och lämnade sadeln.
Var lite spännande att köra då jag inte kunde ha foten normalt... Men det gick :)

Anlände till ATG i tid, vi gick in med Dacke som var lugn som en filbunke i vanlig ordning.
Efter typ 20 minuter fick vi komma in för undersökning, var en supertrevlig norsk veterinär som var skojig, lite söt var han åxå faktiskt ;)
Dacke fick lugnande för säkerhetsskull, och sen tog de biopsin.
Vet sa direkt att det inte behövdes skickas nånting, utan han såg vad det var.
Det var en inkapslad talgkörtel som missat att den skulle sluta sin funktion, så det var fullt med fett därinne...
Såg vidrigt ut, grått klet som kom ut i korvform :P *kräks*

Så det var ingen fara alls med Dacke, så skönt för Nojjiga Camilla!

Åkte hem igen, Mamma och Mormor kom på besök en stund så vi fikade och Cornelia var toppnöjd.
Sen ringde hovis och sa att han skulle komma om 10 min, så min snälla make gick och tog in Storen åt mig då jag hade så galet ont igen.
Han tog av flugtäcket och luvan, var med under skoningen och sen fixade han vatten och hö till Stor och släppte in honom i boxen.
Stor fick vara inne 3 timmar och vila, sen gick Benny ner igen och sprayade på flugmedel, sen släppte han ut Stor i hagen igen :)
Snäll häst och snäll make, det har jag!

Imorn kommer Camilla och kör storen en sväng, hämtar henne vid 10 så skjutsar Benny hem henne sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0