Halta Lotta och tappsko

Jaha, idag skulle Camilla ha kommit upp och rastat Stor igen, men hon klarade inte av det idag.
Lider man av panikattacker och ångest så är det svårt att planera aktiviteter, ibland kan man helt enkelt inte ta sig utanför dörren.
Gick ju in i en djup depression förra hösten då jag gick igenom en del av det, men Camilla dras med detta i stort sett vajre dag, inget jag avundas.
Så jag hoppas hon mår bättre till på fredag iaf, så hon orkar komma då.

Iaf, Storen har haft på sig luvan och täcket sen igår och det tror jag han uppskattade. Har vart galet mkt insekter på dagarna nu, vet inte var de kommer ifrån.
Började ju ösregna och åska här på em så Stor blev riktigt genomblöt, typiskt.

Väntade till det slutat regna innan jag bestämde att jag måste ut till pållen.
Samlade krafter och lindade min fot stenhårt, krängde på mig en sko och tog med en krycka, och haltade till hagen i sakta mak.
Som tur är har jag en underbar snäll häst som tar det lugnt och är väluppfostrad :)

Vi kom ner till stallet efter en stund, gick ju inte fort kan man väl säga....
Han fick några äpplen jag tagit från äppelträden, lite sura tror jag allt ;)
Sen tog jag av täcke och luva, hade torkat men är riktigt ordentligt skitiga så de ska tvättas imorn. Kommer ta in Stor på fm imorn så han får stå inne och äta hö + vila, så tvättar och torkar jag grejorna under tiden.

Borstade inte, utan bara kollade igenom honom. Hörde när jag tog ut honom ur hagen att det fattades en sko, och såklart har han tappat en framsko >:(
Smsade Glenn så hoppas att han kan komma imorn.
Så det var ju tur att Camilla inte kom iaf :)

Sprayade och smörjde in Stor med flugmedel och salva, sen fick han ta på täcket och luvan igen. Sprayade även utanpå täcket för säkerhets skull :)
Sen kom Benny ner till stallet och tog med Storen till hagen, skönt då jag var helt slut. Hästarna har ju flyttat över till andra sidan vägen nu så det är en bit att gå med trasig fot...


Imorn ska jag följa med Camilla med Dacke till veterinären, han ska kolla upp en oroande knöl som har växt. Inte bra :(
Hoppas dock på att det inte är nåt allvarligt såklart.
Följer med som stöd till Camilla, hon hängde med mig och Storen så det är klart jag ställer upp.


Storen, jag, och Dacke som handhäst, Camilla bakom kameran :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0