Dressyrsadel och Ny Medryttare!

Jag har fyndat en dressyrsadel!
Den är gammal, men fullt fungerande, och jag fick den för 500 kr :D
Så det är ingen katastrof om den inte passar, då kan jag sälja den vidare.
Sadeln är en brun Comet VD, vid bom och 17". Passar raka ryggar.
Hittade den på fb, på en sida där man köper och säljer begangnade hästsaker.
Toppnöjd!
Jag hoppas han kan ha den nu då, vill verkligen ha en dressyrsadel.
Jag fick med gjord, stigläder och stigbyglar åxå, perfeeeeekt.
Måste dock köpa ett brunt träns, kan ju inte ha det svart till en brun sadel heller....
Veronica som har Alfa har köpt min Griffin, så jag får lös lite cash där.
Skönt att Alfa får en sadel som passar åxå.
Så här ser den "nya" sadeln ut, dålig bild men man ser hur den ser ut iaf. Kanske inte snyggaste men det struntar jag i:






Igår kom det en tjej och provred Storen :)
Hon heter Eveline och jobbar tillsammans med min make, och så är hon tillsammans med en kompis bror.
Hon har haft ett uppehåll på 2 år, så hon var lite nervig när hon kom ;)

Hon fick ta in Storen och göra iordning honom, jag visade var allt fanns osv.
Medan hon borstade (som hon gjorde mkt noga) så masserade jag, och fixade man och svans.

Vi hjälptes åt att sadla, och han valde att rida på hacket idag.
Vi gav oss iväg, Jag och en kompis tog bilen bort till ridbanan eftersom jag har kryckorna än, Eveline och Storen traskade lugnt dit.
Han är så fin min häst, jag blir alldeles kär varje gång jag ser någon rida honom :)

Eveline tog det väldigt lugnt, hon är mkt mjuk och försiktig.
*Gilla*
Hon skrittade runt lite och sen travade hon på halvlånga tyglar. Storen var seg och slö i vanlig ordning, men kom igång efter en liten stund.

Maria som har ridbanan var åxå där då hon skulle hoppa en av sina hästar, och hon red runt och travade och galopperade.
Storen fick åxå galoppera, lite segt i början, men sen blev han lite busig när den andra hästen galopperat förbi några gånger...
Så han sprätte lite med frambenen, pep och lade av en glädjebock! :)
Jag blev livrädd att hon skulle åka av, hon såg lite obalanserad ut innan, men ack så fel jag hade...

Eveline rätade upp sig, satt sig som klister, tog tillbaka huvet på Storen och drev på framåt. Ingen stor affär, utan fortsatte bara rida på i galopp :)
Storen blev snopen och fortsatte galoppera så fint, haha!
Det syntes att hon var van såna idéer, det satt i ryggmärgen kan man säga :)
Eveline gjorde några fler fattningar och han skötte sig exemplariskt.

Sen saktade hon av och var nöjd, Storen såg åxå nöjd ut.
Eveline sa att de där bockningen var inget, hon har tydligen haft flera "galna" hästar så Storen bockar var inget alls i jämförelse.
Och då har vi inget att oroa oss för, för det där är det värsta han gör, inget värre. :)

De skrittade hem och vi tog bilen.
I stallet skötte vi av och så fick eveline ta ut honom.
Hon frågade om jag ville fundera och så inann jag bestämde mig, men jag var helnöjd ju, så hon ville gärna börja rida Storen!
Jag tror det blir toppen. Hon är nogrann, ansvarig, mjuk, och verkar väldigt vettig.
Hon ville åxå rida för tränare, så vi kommer båda rida för Emma sedan. Jag tycker det är bäst att rida för samma tränare så vi har samma filosofi och upplägg.
Dessutom tycker hon det är kul med trickträning, så det ville hon göra med Storen, perfekt!
Han gillar ju det, speciellt i samband med klicker.

Så jag tror det blir jättebra, hon kommer ha tisdagar och onsdagar varje vecka. Såklart tar hon hand om honom när jag behöver mer hjälp åxå.

Tyvärr blev det inga kort, jag var så nervös själv så jag glömde fota >:(
Men nästa gång ska jag fota, och så kommer ju hon få blogga när hon har honom såklart :)


Idag har camilla ridit, hon får blogga om det själv som vanligt.
Vi var efter det till Hööks och glodde runt lite, jag köpte ett par nya shortchaps :)
Såååå snygga, är supernöjd. De 2färgade bruna/svarta som är en Dyonkopia....En annan är ju inte rik ;)

Beställde även hem ett par ridbyxor, blå. De fanns inte inne i min strl idag, men kommer på tisdag.'

Provade en väst åxå som ska inhandlas nu till hösten. Skööön och jättesnygg!

Klämde även på en sån där anatomisk svängd sadelgjord, den blir åxå ett kommande inköp.

Kommentarer
Postat av: Josefine Freéd

Härligt! Hoppas den passar =)

2011-08-10 @ 17:27:06
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad roligt att det gick bra för Evve att rida Storen =), och att det funkade fint mellan dom.. Blir nog bra att ni tränar för samma tränare oxå, sen tar det ju ett litet tag innan man lär känna pållen och hittar pedalerna ;).. Krya på dig med fossingen nu så vi kan rida Gustur nån dag =)!

2011-08-11 @ 14:02:43
URL: http://sporrongs.com/alfa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0