Ridtur med Camilla

Ännu ett inlägg av mig, Camilla (parellikusken.blogg.se)

Igår var jag ut och red Storis igen, Carros fot börjar bli bättre, men är inte riktigt där än.

Efter jag fixat iordning Storis så bagav vi oss ut i de djupa skogarna i Matfors, numera hittar jag till en ridväg, så vi red den för att inte riskera att hamna vilse. Lite småjobbigt att hamna vilse, tar sån tid att ta sig hem igen.

Gick riktigt bra att rida, Storen var pigg och kändes på G. Vi skrittade och galopperade mest, men travade även lite. Hade det onaturliga hackamoret idag (till skillnad från sist då jag red med mitt natural hackamore från parelli.com) och vi red lite mer seriöst. Lekte lite med sidvärts, vilket Storis var duktig på, och öppnor. Öppnorna tyckte han först betydde sidvärts, men sedan så förstod han vad jag ville.
Sidvärts i trav tyckte Storis betydde galoppfattningar, men efter ett ha berättat att de inte betydde det, då kunde han ta några steg sidvärts. Duktig fabror!

Galoppen gick riktigt bra, han var på G så tog galoppfattningarna bra. Tog ett par från trav först, men tog sedan ifrån skritt och nån gång från halt. Han tar höger galopp (om jag inte minns fel) bättre än vänster, men lyckades ta båda.
Galopperade inte så långa bitar, utan blev många fattningar istället, stärker rumpan bättre.

Hemvägen gick bättre idag än när vi var ute och körde, kanske för att han inte kunde försöka lägga svansen över tygeln som han försökte med tömmen.. Fick dock göra endel halter för att fånga upp honom så han inte skulle älga på, Storis är nämligen duktig på det där med att älga iväg med raska steg på hemvägen.




Rolig häst idag, känns bra att jag inte var feg att rida som jag varit ett tag innan, vågar rida på lite mer då. Storis skötte sig bra, var lite tittig, men i övrigt kändes han stabil.

Imorrn är planen att jag och Carro ska ut på en körtur, hoppas att det fungerar bra.

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Det var människorna det var fel på, inte stallet. Nu äre jättetrevliga och fina människor där! Så detta känns super =)

2011-08-11 @ 21:20:44
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV: Åh tack! Roligt att höra :D

2011-08-13 @ 00:44:00
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0