Virrpanna!

Ja idag känner jag mig som en riktig virrpanna, uppvisar många symptom på demens helt enkelt:/ Har nyss slagit mig ner i soffan och läser på Carros facebook att jag totalt missat att de andra pållarna i stallet fått sin kvällsmat när jag åkte:( Men jag trodde att dom inte fått och gav därför ingenting till Stor heller...Suck! Som tur är var carro hemma och fick knata ner till Stor och ge honom kvällisen. Annars hade det bara varit att klä på sig och brassa till stallet igen, men guuud så trött jag blir på mig själv...

Kvällen började iaf bra i stallet fast det har varit rätt kallt, runt -4 till -7,5 grader. Tog in Stor och borstade ren honom lite snabbt, sedan masserade jag mycket och länge tills svetten droppade från pannan:P Kändes som att han behövde det då Carro inte hann ta ut honom något igår. Och lite stelare tyckte jag nog att han kändes och det knäckte lite här och var...

Sedan drog vi på oss reflexer och jag fick låna Carros pannlampa då Stor hade sönder min under sin lilla flyguppvisning häromdagen:P Bestämde mig för att han skulle få röra på sig ordentligt(dock bara i skritt) så han skulle bli varm o fin i kroppen tills massagen efteråt. Red en rätt lång runda med lite småbackar och bra, torrt underlag. Han halkade inget alls idag.

Men jag måste berätta nått superläskigt! Skulle rida på skogsvägen och sedan gena hem över skogsstigen, men när vi kommit en bit in på grusvägen och lunkar på i vanlig takt, så brakar det till i skogen brevid och både jag och Stor blev helt livrädda:( Fy fan säger jag bara...
Storis gjorde ett jätteskutt men jag satt kvar iaf och försökte spana med pannlampan vad det var för något...Men jag såg inget. Men Storis var supernervig och skuttade runt som en galning och jag var väll inte helt lugn själv heller...

Hoppade av och försökte samla mig och leda honom förbi stället där han blev skrämd...Gick fram o tillbaka några gånger och det gick väll rätt hyffsat iaf. Sedan gick vi bakåt en bit och där träffade jag på en tjej som var ute hos hästarna. Hon hjälpte mig att hålla i Storis så jag kunde sitta upp igen och hon berättade att hennes pållar också var nervösa i närheten av skogen...

Vände och red tillbaka där han blev skrämd för att se så att allt var lugnt men tro på fan, då brakar det till IGEN! Gjorde om samma procedur och sedan red jag därifrån och upp vid hundhuset istället...

Det kan ju inte ha varit snöras när det är mer än -4 ute? Men såg ju ingenting heller men det lät som världens brak. Och Stor var på helspänn...Iaf så gick resten av turen hem bra och väl tillbaka så stretchade jag igenom honom ordentligt.

De andra var inne redan så då fick Stor också vara inne, men fick springa ner o byta täcke innan jag åkte då jag la på honom fleecen först...Vet inte hur jag tänker ibland...

Nu vart det ju lite knas med kvällsmaten men det löste sig till slut, får vara mer uppmärksam nästa gång, men har aldrig varit med och nattta dem förut.

Inga bilder blir det tyvärr på mina inlägg då mobilen sagt upp sig och jag har fått hoppa 10 år tillbaka i tekniken... 

Nu är det dags att sussa och man får bara hoppas på att imorgon blir en bättre dag:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0