Igår och idag

Igår följde Camilla med till Storen, hon ville se hur han hade det så jag tog med henne på fm :)
Hade tänkt gå upp till Ann-Katrin och använda hennes rundcorall och leksaker.
 
Mockade och fixade klart i stallet innan vi tog in Stor och Tea, hon fick vara inne med rappen under tiden.
Stor fick vara naken, tog bara repgrimman, repet och sticken och traskade iväg.
Jag som så stort skulle visa Camilla hur lugn och harmonisk Storen är nu fick ju långnäsa... ;)
Det blåste lite, och snöade och började bli kallt igen, vet inte om det spelade in.
Men han var ganska spänd och tittig igår, Camilla skulle leka lite ute innan vi gick och Storen var lite exter :)

Han var lite stissig under promenaden upp till Ann-Katrin med, men det var inga problem.
När vi kom fram var hon ute på gården, och vi fick veta att corallen inte var skottad tyvärr :(
Vi pratade en stund iaf, och Camilla följde med henne in och tittade på lite sadlar.
De bestämde att vi skulle åka ut till Camilla och så skulle det provas sadlar och bli lite tittade på när Camilla tränar med Dacke :)

Under tiden de var inne så jobbade jag lite med Storen ute på vägen utanför huset, lite sideways och lite cirkeling.
I sideways så ville han inte gärna gå rakt åt sidan, utan gick framåt upp i snövallen hela tiden.
Blev mycket träning för mig att hålla reda på mina signaler och sortera ut vad jag höll på med ;)
Fick till det bra på slutet så då fick han godis och vila.
Det är med stor sannolikhet mig det fallerar med, då han kan det där som rinnande vatten, men jag blir nog otydlig, och så blir jag frustrerad när jag inte får till det.

Cirkeling så blev han lite bus när jag ville ha fokus på mig istället för på saker 300 meter bort... han blir lite nonchalant emellanåt, och då vill jag ha tillbaka fokus.
Gjorde lite "hey, look at mee!" som David Lichmann visade på clinicen i somras, och så försökte jag lite med att ta hans plats. Men jag är lite osäker på det där, måste be Rosa visa mig mera.
Fick iaf till 2 varv åt vardera håll utan tok innan jag avbröt med vila och gottis, gjorde det mellan varvbytet åxå.

Vi prommade sen hemåt igen, lade på regntäcket innan vi gick ut i hagen och så for vi hem.


Idag så var jag på jobbet i 30 min inann jag kräktes och for därifrån ;)
Mådde illa igår, men blev lite bättre när jag ätit. Mådde åxå bättre så fort jag satt eller låg ner.
Imorse tänkte jag att det kanske blir bättre bara jag äter frukost så jag for på jobbet.
Tvingade i mig lite fil och flingor, men efter en stund fick jag gå och kräkas :(
Hoppades att vara gravid då vi försöker få syskon till Cornelia, men eftersom det går magsjuka så ville jag inte riskera nåt så jag for.

Åkte bort till stallet, där var hästarna fortfarande inne så jag fodrade och började täcka på innan Jonas kom ner. Han var ensam med lillkillen så det blev lite sent sa han.
Men hästarna verkade inte misstycka fast kl var 8.30 :)

Släppte ut storen och mockade, fixade maten och vattenhinken innan jag for.
Det var -23 ute idag, så jag fick äntligen lägga på det nya tjocka täcket :D
Han blev så fin så!
Orkade inte ta nån bild då jag mådde så dåligt, ville bara hem.
Får bli en bild från lördagen :)


Inte gravid var jag dock, köpte ett test som var negativt :( så då är det väl magsjuka då, skit!
Har legat på soffan och tittat på film nu, orkar inte göra nåt annat.
Hungrig, men mår illa vid tanken på nåt att äta, vad gör man då?
BLÄH!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hoppas nästa illamående beror på ngt annat än magsjuka då. :)

Sv: Jodå, ska rida igång Sydney, men det blir ju inte fullt ut eftersom hon har en pålagring på ett bakknä. Men transporten är insnöad för 3:e gången denna vinter och jag orkar inte ta fram den någe mer nu, så det blir skritt efter vägarna och lite trav/galopp på travbanorna, men de har ju drivit igen nu efter sista snöfallet, förstår dem som har de att de inte plogar upp den... Lönlöst.. Men snart är det vår!! :)

2011-02-15 @ 16:01:29
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0