Nyfunnet Sällskap!

Idag slutade jag 14, så åkte till stallet direkt.
Det var bara Storen och Tea i hagen, så funderade var Rappen var.
Iaf så stod de 2 och åt på varsin sida av balen, så det funkar uppenbarligen när Rappen inte är där ;)

Mockade alla boxarna och sopade, fixade maten och vatten till Storen innan jag tog in honom.
Tea sprang omkring och ropade när hon vart själv, Storen brydde sig föga ;)
Ena bensnörets spänne har försvunnit på det fodrade regntäcket såg jag, måste lösa det på nåt sätt snarast.

Gjorde klar Storen med skydd, sadel och hacket och så traskade vi iväg.
Kom nästan upp till parkeringen, där parkerade just en av pojkarna sin skoter vid kanten...
Det gick icke att gå förbi där sa Storen, utan ville helst vända, men det fick han inte. Då backade han, så jag fortsatte backa honom. Det enda "krav" jag har när det är farliga saker, är att han ska stå still och titta iaf.
Men det ville han inte, så det blev backning för hela slanten :)
Ulrica var ute, så hon bad grabben flytta lite på skotern så det gjorde han.
Konstigt nog vart inte Storen ett dugg rädd när skotern lät och åkte? Sen kunde vi lugnt gå förbi...suck. Då stod skotern 3 meter längre bort än från början, men det gick tydligen bra det.

Gick upp för backen vid grå huset, och då såg jag att det var hästar ute där jag inte såg några sist. Såg även en kvinna stå där och titta på oss, så jag ropade hej som vanligt till folk jag möter.
Då ville hon att jag skulle vänta vid infarten till deras hus, så jag gjorde det.
Då visade det sig att det var en gammal bekant sen ridtravarföreningen och gusturledsritten jag och Storen var med på för typ 2 år sen :D
Vi vart så glada då vi insåg att vi båda ägnar oss åt Parelli, och har samma filosofi när det gäller ridningen, så nu ska vi sällskapa på ridtur!
Och träna tillsammans för Rosa, verkar som att vi är ungefär på samma nivå så det känns toppen just nu! Vi bytte nummer, så nu blir det ridturer med sällis, så härligt!
Glad är jag :D :D

Vi pratade en bra stund, så Storen blev lite uttråkad, men stod snällt stilla, han är bra min kära pålle.
Fortsatte sen upp på stigen vi gick på sist, men där den delade sig vid husen så tog jag vägen åt höger istället inåt skogen.
Det var skoterspår, och så hade det kört hästar där med så det gick bra att gå. lite tungt var det nog, då det var lite ojämnt underlag.
Det var en del grenar som hängde ner, såklart med massa snö på så vi blev lätt snöiga ;)
hade ju glömt ta på mig långkalsongerna under ridbyxorna, och ingen luva hade jag under hjälmen så jag frös ganska ordentligt efter en stund då det bara gick att skritta.... det tog väl ca 15-20 min på den där stigen, sen kom vi helt plötsligt ut på en väg.
Valde att gå vägen till vänster då jag anade att den gick tillbaka mot husen.
Det gjorde den, jag kom iaf ut på den vägen efter en liten travsträcka.

Skrittade vidare då det sluttade neråt, passerade massa hästar på vägen.
Sen kom jag fram så jag såg till husen där jag skulle upp, så vi travade och tog en liten galopp fram till den backen. Skrittade upp och in på stigen jag var på från början, när jag kom ut ur skogen och ner på gångvägen hemåt så travade vi på, jag höll på att frysa ihjäl alltså!
Kom då ikapp Ulrica som var ute med Asta och hade Alve i pulkan, Storen brydde sig inte om pulkan heller.

Gjorde sällskap hem till gården, hoppade av och gick jag med.
Fick då reda på var Rappen var, han blev kvar på kliniken efter besöket idag :(
Han har en blödning i hasen efter en spark, så vet avvaktar några dagar så de ser exakt var den ligger. Så prognosen beror lite på, antingen blir han bra eller så är det ett tungt beslut för Jonas och Ulrica att ta... :´(
Så om några dagar får vi veta. Inte kul alls....

Tea var svettig och frostig när vi kom tillbaka, hon hade sprungit hela tiden när vi var borta, knashäst.
Skyndade mig att täcka på Storen vintertäcket då det blivit så kallt, och släppte ut honom. Då blev hon luuuugn igen, skönt!
De ställde sig och åt och jag for hem.
Såg på tempen i bilen att det var -11 ute, inte konstigt att jag frööööös!

Imorn får Storen vila igen, slutar 17 och så ska vi iväg och handla. åker bara bort och mockar och fixar maten.
Kommer nog bli varannan-dags-ridning nu framöver så man hinner med allt annat åxå.
Lutar starkt åt en medryttare iaf som kan ha honom på helgerna, så jag slipper åka upp i onödan nu innan vi flyttat upp. På veckorna jobbar jag ju ändå där så då blir det ju ingen extra bensinåtgång.
Sen när man flyttat dit får man ju ändra dagar isf.

Vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Jennie - Bildstund på bloggen

sv: Ja, det är helt underbart! :d Ja han har fått sig en del pussar kan jag lova ;)

2011-02-09 @ 20:28:39
URL: http://jeila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0