Solig dag med PLUSGRADER!!!

Igår vart jag dålig i lungorna, har ju astma, och när jag är förkyld sätter det sig gärna där.
på kvällen orkade jag inte hålla ut längre, så fick komma in på primärvårdsjouren och få hjälp att andas.
Var där ca 1 timma, fick cortison, betapred, och inhalera kombivent x 2. Sen kändes det bättre så jag fick åka hem.
När jag fått sån där medicin så får jag svårt att sova, så jag vaknade vid 7 imorse... ;)
Klev upp och plockade lite, slog igång en maskin och var allmänt rastlös.
Sen såg jag att solen lyste, så jag bytte om och for till stallet, resten av familjen sov sött när jag for.

Det var mockat och klart i stallet, så det var bara att hämta Stor. Alla gick i samma hage idag så behövde inte ta in de andra.
Hästarna var nakna då det var 2 plusgrader och sol, sköööönt!

var svårt att få nån bra exteriörbild, han var inte så pigg på posering idag ;)

på de här bilderna ser man verkligen vad vinkel och hållning kan ändra utseende på häst, många bilder kan ljuga bra!


Han fick iaf äta lite äpple och Lusern, och kissa lite innan jag gjorde iordning honom.
Blev tränset utan nosgrimma idag, sadel och skydd i vanlig ordning.
Hade inga avancerade planer för dagen, bara ut och åka häst då jag förståeligt nog var lite sliten och tungandad fortfarande ;)

Omotiverad Storen, plusgrader makes Storen a trött kille ;)


Gav oss iväg bort mot grå huset, gick uppför backen och in i skogen. gick saaaakta idag, Storen var segast i hela världen tror jag. Tänk att plusgrader och minusgrader kan göra en häst till 2 helt olika personligheter?
Eftersom det börjat töa så var det ganska så tungt att gå på stigen, så det gick ju inte fortare där precis...
Gick ut vid husen och tog samma sväng som sist vi red. Skrittade förbi hästarna vid vägen, de var nyfikna på stor idag, och han ville gärna stanna och prata lite.



Här har vi även den hästätande varulvsshettisen som äter Storisar när det är mörkt:

Förstår ni hur liten den är?? Och så söt så man vill ta med den hem!
Den gör ett sånt sött litet gnäggljud åxå, man bara smälter <3
Man kanske kan låna den så Cornelia kan rida lite sen??

När vi kommit förbi hästarna så travade vi lite, helt kravlöst på halvlång tygel tills vi skulle svänga av vägen. Då kom det både en bil och 2 personer med en hund  så det blev lite trångt :)
Skrittade förbi dem, och sen bad jag om höger galopp och den tog han direkt. Rullade på i ett lugnt trevligt tempo på halvlång tygel, inget fräs i killen idag inte ;)
Han saktade själv av innan stigen, han vet var vi ska nu.
På skoterstigen var det lika tungt underlag, så det blev bra jobb för Stor idag. Bara satt och åkte med, tittade bak på rumpan när han trampade på, och den var delad på mitten och hård som sten :) Fiiin muskelrumpa börjar det bli minsann!
Skrittade hela vägen hem, mycket lugn och trevlig pålle idag.

Plockade av sakerna från Stor, han fick stå lös som vanligt efter ridning. Skulle gå in med grejorna i sadelkammarn, men då hade dörren svällt! Det gick INTE att få upp den! Jag kämpade som en dåre hur länge som helst, men det gick inte >:(
Fick ställa grejorna utanför och skriva på tavlan.
Tur att jag hade borstarna kvar på boxen så jag kunde borsta av iaf...
Sen fick han gå ut naken då han inte var svettig, bara lite varm.

Blev glad att se att han nu får vara med och äta lite :)



Hur tycker ni han ser ut nu? Inte så illa va? Känns inte som han fallit ur iaf, kanske hann börja fodra upp i tid ändå?
Nu är han ju iofs inte så musklad, och kondisen är dålig för tillfället, men så fort det blir mer vägar att rida på och jag bor där åxå så blir det ordning på det.

Kommentarer
Postat av: Erika

Så gött med plus grader! :D

Men jobbigt att ha astma .. :/

2011-02-26 @ 14:49:52
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snygga bilder, och fina hästar! :)

2011-02-26 @ 14:52:17
URL: http://stallmolke.blogg.se/
Postat av: Erika

sv:

Jo jag brukar tänka, hellre en gång för mycket än en gång för lite. :)



Så nu kände jag att jag behövde ta ut en utbildad massör.

Hon är ju masserad innan av mig, och min tränare.

Men ingen av oss är utbildade, o kan säga till 100% där o där är felet.



Åh Eva har jag haft ute tidigare inte till Raski utan till min häst innan henne.

Men kände nu att en koll vore bra.

Åh de gjorde jag ju rätt i.



Så nu blir återbesök om 3 veckor.

Hon ska ju ridas in inom en snar fram tid.

Så bäst o kolla upp henne nu.

Du får gärna följa oss, bara trevligt. :D



kommer följa din med, älskar o följa hästbloggar.

2011-02-26 @ 17:02:58
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Victoria

Han är ju finaste varmblodet i världen!:D

2011-02-26 @ 17:23:31
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ser ju välmående ut, verkar vara fin i pälsen?

Han brukar ju kunna se lite skabbig ut i pälsen vid pälsfällning, men tycker han ser bra ut nu. :)



Mindre lätt att se på bilderna, men han ser ut att ha hållit hullet bra. Såklart lite omusklad nu när han inte jobbas så mycket, men tycker han ser bra ut ändå. :)

2011-02-26 @ 19:59:10
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0