solig ridtur och vilodag

Igår så slutade jag 14, så jag åkte direkt till stallet. Det var mockat och klart med mat och vatten, så det var bara att plocka in den Store :)

Borstade fluffkungen och gjorde klart för ridtur med sadel, hack och skydd innan vi gav oss iväg i solskenet. Hade tagit på mig långkalsonger och ylletröja plus dunjacka, så nu frös jag inte iaf ;)

Red förbi infarten till backen mot skogen, och fortsatte på gångvägen. Storen vart livrädd för en snöklump på sidan och gjorde en tvärvändning?? Men gick lugnt förbi studsmattor, soptunnor och brevlådor, samt galna hundar i hundgård... SUCK.
Ibland vet jag inte vad som försiggår i farbrorns hjärna.
Skrittade till infarten till Västermarken och Karläng, där travade vi lite uppför. Såg en tjej på en nordis en bit framför som Storen gärna ville ikapp. Så då jobbade vi med sidepass och flytta bakdel en stund tills det blev fokus på mig igen, då kunde vi skritta lugnt på lång tygel igen.

Vi kom nästan ikapp, men när det var ca 10 meter kvar så svängde vi av uppför backen hemåt, på vägen upp till skogen. Skrittade upp förbi hundgården med de hysteriskt skällande och springande Irländska Settrarna innan vi kom in i lugna skogen. Fortsatte hem utan vidare händelser.

Mestadels skritt igår alltså, förutom en kort bit i trav. Han kändes fin, förutom att han var lite spänd för trafiken. Iofs var det bilar i hög fart, bussar och lastbilar som passerade med endast en liten snövall mellan oss på gångvägen och de på bilvägen ;)
Han frustade och frymtade ordentligt när vi gick sista biten hem på gångvägen, så han var nog lite spänd.

Idag var jag till stallet på lunchen, Ulrica var där och höll på att mocka åt Tea. De skulle hämta Rappen sen så han skulle få komma hem. Vila för honom, men inte boxvila. Han ska gå i hagen så han håller igång lite.
Hoppas att det läker som det ska nu bara.

Mockade och gjorde klart åt Storen, insåg idag att jag inte fyllt på med nåt Strö sen vi flyttade in den 30 jan! Och han har en tjock bädd fortfarande, behöver nog inte fylla på förrän nästa vecka troligen :) Ekonomisk häst.
Blev vila idag alltså, och tur var nog det då det blev snöstorm!

Har försökt få tag i hovis men det är som vanligt lönlöst, så Jonas hade fixat en till mig till nästa fredag. Den ordinarie hade fulltecknat så han kunde tyvärr inte. Så jag hoppas att han är bra nu då, de växer inte på träd har jag märkt. Fick inget namn, så jag måste fråga Jonas om det nästa gång jag träffar honom.

Imorn blir det åxå vila, jag jobbar till 17 och sen är det dags för fredagsmys i vanlig ordning :) Cornelia får välja var vi ska äta (vanligtvis Max) och sen handlar vi lite gottis och hyr film.
Bad Ulrica fixa Stor imorn så behöver jag inte bekymra mig om det. Ska även försöka hinna med att besöka Hööks imorn:
* ländtäcke då råttorna ätit upp mitt favvofleece
* lädergrimma då hästarna ha grimma i hagen och han får skav av vanlig grimma
* ludd eller pad till kedjan på hacket
* luva
Ev nåt annat kul om jag känner att jag har råd :D

Nu ska jag åka till Härnösand och hämta ett indiskt soffbord jag just impulsköpte på blocket ;)
Hörs i helgen, då ska jag rida båda dagarna, förhoppningsvis med sällis!

Kommentarer
Postat av: anni

sv: Visst är hon! :)

nej, det är ju är ju ett stoort minus! haha

2011-02-10 @ 21:47:04
URL: http://teamoveson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0