upptäcktsfärd :)

Åkte till stallet vid 10 idag, sån där jobbig blöt småkornig snö igen...
Mockade alla boxarna igen och fixade iordning till Storen.
Gick sen och plockade in Stor, Rappen blir lite "häftig" när jag sjasar iväg honom, slänger med huvet och springer runt. Han kanske får ett utbrott nån dag, vad vet man?

Eftersom Storen väljer att inte stå med de andra och äta utan passar på när de går iväg, så plockade jag hö från balen och tog in. Så han fick stå på gången och äta medan jag borstade idag :)

Han ser inte illa ut ändå såg jag när jag tittade på honom, när han haft täcke ser han fin ut. När han varit utan täcke ute så ser han lite "skabbig" ut, så kanske därför jag tyckte han såg tunnare ut?
Men tänkte iaf ge hackad lusern nu en period, eftersom han inte får i sig så mkt hösilage som förut då han inte äter med de andra.

Sadlade på, på med hacket och benskydden och så gav vi oss iväg för första gången i dagsljus :)
Gick längs gångvägen, nere på lägdan åkte en skoter men Storen brydde sig inte! Framsteg!
Han har ju varit livrädd för dem innan, men iom att skoterleden går bredvid hagen nu så har han väl vant sig.

Svängde upp vid brevlådorna, och kom uppför en backe och en del hus. Var ett stall där med, men såg inga hästar. Storen trampade på glad i hågen, han har slutat vara så tittig verkar det som?
Vägen delade sig och blev till skoterspår åt varsitt håll. Prövade till höger, men Storen sjönk ner lite, och ville inte fortsätta gå där så vi tog den andra vägen. Den funkade, och märkte att det var den vägen Jonas brukar köra med sina hästar. Det gick lite stigar från den, men vi höll oss där jag visste var vi var :)
Kom fram till ett par hus, kom på att Jonas sagt att det var bara att rida över gården där så det gjorde jag.

Kom ner på en väg, och visste inte var jag skulle gå...
Då kom en tjej ridande från höger, så jag väntade in henne och frågade lite om vägar och sånt. Verkar finnas en hel del att välja på när det inte är 5 meter snö ;)
Tänkte däremot inte på att fråga om ridsällskap, korkat. Men å andra sidan såg hon ut att vara av den lite "finare" sorten, med HV Polo jacka och märkessaker på hela hästen ;)
Det kom en till ryttare från hennes håll, så hon stannade kvar och pratade med denne medan jag red vidare åt vänster som hon beskrivit.

Vi kom ner på vägen efter en bit genom massa gårdar och stall, där jag red efter gångvägen sist.
Gick hemåt när vi kom till gångvägen, travade och galopperade nästan hela vägen.
Såååå fin häst, nöjd, glad och helt avslappnad :D
Satt ner och åkte med i galoppen, sen saktade vi av och skrittade sista biten hem.
Stor frustade och grymtade, skönt att komma ut igen tror jag.

Borstade av honom i stallet, lade på bogskyddet då han börjat bli nött i pälsen, och så fick han ha det blå fodrade regntäcket på sig. Släppte ut honom i hagen igen, sjasade iväg de andra, men då drog de med sig Storen på en rrajd neröver... Tänkte att han skulle få äta lite när jag var kvar där liksom.
Fyllde på vatten i baljan och sopade undan, när jag gick så kom Storen upp och åt, de andra stod kvar därnere :)

Imorn får han vila igen, vi ska iväg med familjen Staaf på södra och barnen ska åka skidor. Blir grillning och mys åxå :)
Efter det tänkte jag åka till gamla stallet och städa lite, blir väl vid 2-3 tiden kanske. Så jag bad Jonas och Ulrica ta hand om farbrorn imorn, åker upp på måndag efter jobbet då jag slutar 14.
Ev blir det lite paddockridande då.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Kul att höra att han verkar avslappnad:) Nu har jag fixat en blogg, får fråga nån om hjälp med design för det kan inte jag!;P

2011-02-05 @ 17:33:40
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: Ja, en sten föll från mitt hjärta direkt, nu har de ju hittat en orsak till varför han inte äter och dricker. Hade varit värre om de inte hittat något fel och han skulle gå och dö av uttorkning. Ja, det blir ingen mer fenylbutazon och finadyn för hans del. Han tål nog inte det helt enkelt! :)

2011-02-05 @ 18:06:27
URL: http://jeila.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Tack så mycket!! :) Ja vi kämpar på efter våra förutsättningar och ståndpunkt i utbildningen :-) Så de får bli som de blir ibland helt enkelt.

2011-02-06 @ 19:42:35
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0