Lång dag i stallet!

Hade utsläppet imorse, så åkte upp vid 7.
Fodrade och täckade regntäckena på Alfa och Storen då det regnade när jag åkte till stallet. Släppte ut dem i lillhagen, och slutade det såklart att regna... SUCK!

Sen var jag så kreativ i min ensamma väntan på sällskap, så jag satte tråd och stängde av plätten i storhagen vid stallet där vattenkoppen är.
Lade ut hö och släppte ut Jasmine där, stängde vanliga öppningen och så fick Dolly gå ut på delen från hagen fram till stallet, ställde ut en vattenhink och frukosthö till henne med.
Jasmine hon var toppnöjd och stod i lugn och ro och åt sin frukost, medan Dolly var vild och galen :)
Hon har ju boxarrest, har väl haft i ett par veckor nu. Hon kommer såklart ut på promenader, men är inte i hagen då hon inte får gå med någon, och hon kan inte vara själv ute.
Så hon rullade och rullade och rullade, sen rullade hon lite till.
Sen sprang hon fram och tillbaka, pep, bockade och brallade och hade jättekul :)
Hon var inte ett dugg halt iaf, fast benet är väldigt svullet än.




Under tiden så mockade jag alla boxarna och fixade iordning mat och vatten till Stor.
Sen började jag rensa lite grejer i fikarummet, kastade och plockade ner det jag skulle ha med mig i flytten.
Sopade och tog fram alla täckena till packningen.

sen kom Veronica, så vi fortsatte packandet tillsammans, så mycket trevligare det blev :)
Dolly hade lugnat sig sen en stund, och stod och åt hon med, men så började det blåsa ganska ordentligt så då blev hon lite väl extrovert. Vi tog in dem igen, de fick iaf vara ute i 2 timmar.
Skönt!

Då passade vi på att åka iväg till birsta, gick in på Ikea så jag fick köpa 6 st blå kassar, måste ju ha nåt att packa i!
Sen vidare till Biltema där jag köpte ett gäng säckar att packa spånet i imorn.
Hööks var nästa anhalt, där blev det det blårandiga fleecetäcket som inhandlades till Storen :) han måste ju vara fin när han ska flytta imorn...
Veronica provade lite stövlar, men de passade inte riktigt optimalt.
Vi klämde och kände på en massa grejer, tänk om man vore riiiiik!
Åkte sen upp till Dilles för att jag skulle ha en spånbal, men Veronica hejdade mig där ;) Det var ju väldigt onödigt att spåna upp när jag ska flytta imorn, det hade hon ju helt rätt i ändå...
Så  vi for hem till stallet igen istället.

Sen kom Rosa efter ett tag, så Jasmine fick gå ut igen, men det ville hon inte... Så vi öppnade dörren så hon fick vara lös i stallet istället.
Vi fortsatte packningen, fick precis plats med allt i de 6 kassarna, sadlarna får jag ta bredvid. Betfortunnan och kraftfoderlådan åxå såklart.
Måste ta med skruvdragaren imorn så jag får ner 2 av mina sadelhängare som sitter i höboden åxå, de ska med till nya stallet. Resten blir kvar.









Vi hade tänkt ta hästarna och gå upp till plan för att träna lite markjobb, men det blåste så vansinnigt att vi struntade i det. inget kul att ge sig ut med stissiga pållar i vårstorm, kan sluta precis hur som helst ;)
Så vi packade Veronicas bil full med Alfas saker, och åkte till Hällom istället för att packa ur.
Veronica fick ställa in allt i Ingelas lillstall, eftersom det inte blir ledig plats ute i stallet förrän imorn.

Nu har Benny åkt för att byta bil med min pappa, jag får låna hans stora 4wd bil imorn att dra transporten med. Känns bra, så man kommer upp från stallet!
Så resterande packning blir imorn bitti, men allt är ju klart i kassarna så det är bara att ställa in i bilen och transporten. Den ska förresten åxå hämtas imorn bitti.

Fick förresten reda på nu när vi ringde Ulrica (som bor i huset dit vi flyttar) att halvblodet som är inhyrd hos dem flyttar imorn till Näset, hon hade fått en plats där som hon velat ha hela tiden.
Så det blir bara 3 hästar iaf, så jag behöver då förmodligen inte köpa med mera hö. Och då blir det en häst mindre att oroa sig för :)

Nu ska jag läsa lite bloggar och äta lite popcorn :)
Det blåser så hysteriskt så det låter som att rutorna ska lossna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0