Åska och ösregn :)

Hann inte uppdatera igår då det åskade på kvällen. Datorn är alltså inte ikopplad då, så det blev till att titta på film ist :)

Iaf, gick ut till Storen vid 17tiden, lite molnigt och fläktade skönt.
Hämtade in honom och lät honom äta sitt gottis i boxen innan jag tog ut och borstade honom.
Han var lerig på ena sidan, hade nog legat där.. Gick bra att få bort med piggborsten iaf, skönt med sommarpäls :)
Han fick stå och äta hö på gången medan jag gjorde iordning honom då han verkade sugen på det.
Hans önskan är min lag ;)

Borstade klart och sen masserade jag hela rumpan. Använder handskar för det blir så galet skitigt, och så blir det jättevarmt av friktionen.
När jag var klar så borstade jag igen och sprayade flugmedel innan jag sadlade på.
Det blev skydd och hacket och sen gick vi ut, i samma sekund föll de första stora regndropparna >:(

Var så peppad att rida så vi red iväg iaf, regnet utvecklade sig till hällregn och det åskade ordentligt!
Men min häst är inte rädd för åska så det var jättemysigt ändå.
Storen var pigg och glad, trampade på fint bort mot paddocken.

Vid den så svängde vi upp mot skogen förbi kossorna, vi travade på den fina grusvägen :) :)
Det var så härligt att få trava igen, och Storen sprang så fiiiint! Ingen ojämnhet alls, han bar mig så himla fint och verkade jätteglad åt att äntligen få trava.
Jag satt med ett STORT leende....

Vi skrittade lite, men la in en del trav. Uppför backen skrittade vi dock, ville inte pressa mera idag.
Skrittade inne i skogen och sen nerför backen över lilla kalhygget. När vi kom ner på grusvägen igen så travade vi igen, det var så mkt insekter som kom fram när det slutade regna precis.
Storen var jättestörd över dem och ville gärna trava på :)

Sen skrittade vi resten av vägen hem på gångvägen. han frustade och gjorde sina härliga grymtljud igen, det var längesen jag hörde dem :)
Han var alltså väldigt nöjd och glad, tror han tyckt det var trist att bara skritta på lång tygel i evigheter. Men nu fick han äntligen trava lite iaf, glad pålle och glad matte!

Tillbaka i stallet fick han äta hö igen medan jag skötte av, blöt men nöjd häst och människa :)





Borstade av honom, smörjde in ordentligt med salva och sprayade flugspray igen.
Eftersom det blev fiiiint väder när vi kom tillbaka så tog jag på flughuvan, brukar bli så mkt insekter efter regnet då.
Skulle även bli soligt idag, så då var det lika bra.
Såg att han börjat bli lite irriterad i ögonen när jag hämtade honom innan ridturen åxå, så flughuvan på. Han gillar inte att ta på den, men han inser nog sen hur bra det är när man slipper odjuren i öron, ögon och ansikte! ;)

Jag passade även på att byta vatten i hagen, blir fort smutsigt när leriga hästar ska dricka, och många insekter som tar självmord däri...
Sen fick min fina underbara farbror komma ut i hagen igen, passade på att ta ett par bilder på mitt ufo ;)







Just ja, jag glömde ju berätta en sak i förra inlägget ;)
När vi skulle hem från kliniken med Storen så vägrade Camilla be om hjälp med den sataniskt tunga rampen. Den är så tung att jag inte får upp den halvvägs ens utan att få pungbråck, och då har jag inte ens en pung...;)
Sist bad vi ju om hjälp av hovisen Martin, men nu så vägrade som sagt Camilla var en svag tjej.
Så hon laddade med dunderhonung och utstötte några inte så feminina läten och grymtanden samt avgrundsskrik och fällde upp rampen från helvetet :)
Jag trodde hon skulle spränga en blodåder eller nåt, blev lite orolig om hon skulle överleva där ute, men hon förvandlades tydligen till Hulken!
Jäklar anåda, hon kan den där Camilla, nu även kallad Hölken då... Dacke bör nog passa sig hädanefter ;)


Hulken eller Camilla?

Och jaa, jag tog en bild på Lou Ferrigno, då det är han som är den RIKTIGA Hulken, inte nå jävla animerat monster....


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha!



Nu överdrev du nog min insats liiiite, men jag förnekar inte min hjältetitel. ;)

2011-07-20 @ 11:07:12
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Jag är ju en sådan där person som köper saker jag gillar för att jag tycker dom är snygga.Jag har ju tur på det sättet då inte plånboken sätter stopp på det viset.Men samtidigt moraliskt eller vad man ska säga så köper jag aldrig tex schabrak som kostar över 500 kr.jag menar ..herregud !!! 500 kr eller mer för en sabla tygbit haha någon måtta får det vara ;-)

Jag vet inte men jag tror att precis som i vanliga livet utanför hästlivet så att säga är människor i olika stadier och detta styr nog i mångt och mycket förmågan att ta in och lära sig nya saker.

Man är helt enkelt inte på samma nivå .Och i bland är det tom omöjligt pga mindre livserfarenhet att ta in saker på ett speciellt sätt för man förstår helt enkelt inte.Jag tror det är lika dant i hästvärlden faktiskt. Det är inget fel i det även om det är frustrerande många ggr när man kanske känner igen sig i någon annans handhavande av sin häst och man önskade att personen skulle lyssna för att komma förbi det stadiet.

Jag har fått kloka saker sagt till mig genom åren tex som jag då inte förstod innebörden av vilket gjorde att jag såg förbi dem.I dagsläget förstår man dock vilket spån man varit. Hade jag lyssnat på den där kloka personen för 10 år sedan hade jag inte behövt tappa den röda tråden så många ggr under årens lopp. Samtidigt som man lär sig av sina misstag också.



Vad roligt att du fått hästen friskförklarad föresten ^^Den där första traven uppsuttet efter en konvalisens kan man leva på länge =))

mvh/Q

2011-07-20 @ 12:31:41
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Tack! Ja självklart är det alltid mitt mål att hon ska vila på steget och vara så pass avspänd som hon var det passet. Hon är jättefin när man får loss henne, men jag har svårt att fixa det.



Känns lite trist att jag får uppfattningen av att "folk" tror att jag tycker det är bra när hon går trippigt och spänt. Är det för att jag lägger ut film på det tro? Som folk antar att jag tycker det ser bra ut. Med Bellie får man faktist nöja sig med lite, jag kan inte kräva allt eftersom jag själv inte kan göra rätt.

2011-07-20 @ 14:18:52
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine

SV: Jag tycker inget illa om dig eller något, det gör jag inte om någon som skriver något som jag tolkar lite snett. Så tro inte det! :)



Jag förstår att du inte menar så, och det är verkligen inte ditt fel att jag känner så. Du uttrycker dig inte alls dåligt eller otydligt, som jag skrev i inlägget så är det förmodligen bara jag som tolkar det helt fel. När folk skriver sånt. Jag är bra på att vända saker till det negativa.



Visst kan jag ge kritik och skriva saker, men jag är oftast (alltid?) väldigt noga med att poängtera till människan jag kommenterar att jag omöjligt kan veta hur det egentligen är och ligger till, eftersom jag inte känner hästen eller ridit den. Om jag ska kommentera ridfilmer osv.



Menar inte att du inte gör det. :p Ville bara förklara för min del.



Men som sagt, ta inte åt dig av att jag vänder något du skriver till negativt. För det är ingen annans fel än mitt :)

2011-07-20 @ 15:12:02
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Jennie

Sv: Tack så mycket! :) Ja, vistt har han utstrålning, det var exakt det jag fatnade för :D Tror jag hittat en väldigt bra allroundhäst faktiskt :)

2011-07-20 @ 19:39:26
URL: http://nobleride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0