Bästa maken...

...har jag iaf :)

Min bästa Benny, som var så rädd för hästar när vi träffades.
Idag gick han in till hagen, Storen kom och mötte honom i grinden.
Han gav Stor banan, lade grimskaftet över halsen, öppnade grinden, vände med Storen bakom, stängde grinden, vände tillbaka och in i stallet.
Ställde upp honom på gången och satte fast i linorna.
Han är fan duktig!

Jag smörjde och sprayade medan Benny skurade ur vattenhinken, fyllde nytt, ställde in den i boxen och lade in några kilo hö.
La en banan i krubban och släppte in Stor :)
Så Benny går ner om ett par timmar och släpper ut Stor igen själv, det klarar han.

Jag tycker han gör det så bra som fixar det där, det är nog inte så kul att handskas med ett djur på 600 kg som man har stooooooor respekt för :)
Dessutom har de hårda hovar och starka käkar, hihi ;)
Samtidigt är jag glad att jag har en så himla snäll häst, hade inte vart så kul med en häst som är hispig.


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:ska faktiskt bli riktigt kul.Kommer nog ha tillgång till 3 stycken små kameror tom så det kan bli helt galet. Får se om jag vågar mig på att hoppa något språng också haha.. ;-)

mvh/Q

2011-07-31 @ 15:32:27
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Jennie

sv: Tack, har börjat lite smått med övningar idag. Jag ska inte rida i paddocken på ett tag nu utan enbart jobba honom från marken.



Han har genomgått en vet. undersökning 3 veckor innan jag köpte honom, men visst har jag funderat på om det kan vara något smärtrelaterat ändå, antingen ryggen eller tänderna. När jag var och kollade på honom var det en erfaren kille som red fram honom och han KUNDE verkligen rida honom, han visade inga som helst tendenser till att brusa upp då, så jag tror att det handlar mycket om HUR man rider honom. Han blir ju liksom stressad om man hamnar i obalans eller otakt. Visst kan han ha ont, men isf borde han ha ont överallt kan man ju tycka. han reagerar ju vart jag än snuddar vid honom uppsuttet, men såklart man inte kan utesluta att det är smärtrelaterat.

2011-07-31 @ 21:37:12
URL: http://nobleride.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Det är så roligt när ens partner är med i stallet tkr jag. Dock hatar min pojkvän det, haha så jag har så got som slutat försökt. xD



SV: Tack så jättemkt Carro! ja det är sjukt kul att rida just nu :D Hon är ofta ännu trevligare på uteritterna än på nyaste filmen, varför jag blivit så frustrerad över att vi inte får till de på banan oxå. Men nu så börjar de likna ngt!



Hihi jamen rid då?! :D Storen är väl på G nu?

2011-08-01 @ 18:28:11
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

kom på nu att det är ju du som inte kan rida.. (A) hehe inte storen.. Du får krya på dig så äru snart på hästryggen igen! :-)

2011-08-01 @ 18:29:14
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0