Galopp!!

Idag klev jag upp 7 och gick till stallet, vi ska iväg med husvagnen igen idag så var tvungen att komma iväg i tid :)

Hämtade Stor, han fick stå inne och äta hö medan jag bytte vatten i karet i hagen.
Sen fick han stå på gången och mumsa medan jag slet för att få bort den torkade leran sen igår...
Red aldrig igår kväll då benny åkte iväg på kvällen.

Gjorde klart och masserade innan jag sadlade, tog på skydden och hacket.
Gav oss iväg kl 8 med hundarna i släptåg. Så skönt det var ute när inga insekter kommit igång!


Vi traskade upp i skogen och ut vid galna-hund-huset, nere på vägen så tog vi till höger.
Där jobbade vi lite i skritt, flytta för skänkeln, öka och minska, halt och igångsättning.
Sen gjorde vi lite travövergångar, dock inga högre krav där ;) Ville bara att han skulle vara uppmärksam på mina signaler, och det var han.

Sen äntligen, så gjorde vi llite galoppfattningar! Gud vad roligt det var att få galoppa!!
Gjorde bara ett par st, Storen fattade inte riktigt att han fick, och var lite tveksam ;)

Sen skrittade vi en bit, och sen gjorde vi om, då hade han kopplat :)
Lät honom rulla på i kanske 100 meter, i eget tempo. Han är ju inte så stark ännu, så han får bestämma själv.
Sen skrittade vi hem genom skogen, tog några spontana fattningar på stigen hem åxå ;)

Veterinären sa ju att vi skulle skritta och galoppera, och undvika trava så mkt.
Känns lite konstigt, man är ju liksom lärd från start att galopp tar man sist...
Men jag märkte faktiskt skillnad på Stor efter galoppen, han kändes liksom mjuk och loss i hela kroppen på hemvägen, och glad var han :)
Så han lär få en bra galopp iaf, det gör ju inget! Vänster galoppen ville han dock inte ta idag, men det har väl sina förklaringar.
Han måste ju sätta in vänster bak i fattningen, och han klarar väl kanske inte det än. Vi rullar på ett tag så får vi se hur det blir sen.
Vi har inte bråttom!

Vi hade iaf jättekul idag, både Stor och jag tyckte det var skoj att få busa igång lite igen ;)
När vi kom tillbaka så skötte jag av, behövde inte svampa då han inte var svettig.
Sprayade och smörjde innan han fick gå ut i hagen igen.
Nu är vi borta tills torsdag, så U får rida om hon vill tills dess.
I helgen kommer det ev en tjej och ska provrida, vi får se hur det blir.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Härligt att ni är på G igen! Ha så skönt i husvagnen och hoppas tjejen är någon vettig person! Endast det bästa åt farbror!!:D

2011-07-26 @ 09:43:49
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Tack!! Ja hon är helt sjukt fin just nu, kan inte förstå det själv ens. En helt annan häst är hon! Och de känns som jag lärt mig rida bättre oxå. Skiiiitkul :D

2011-07-28 @ 20:44:53
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0