körning idag

Ikväll drar vi iväg på minisemester till Junsele med husvagnen :) Har vart och handlat och fixat hela dagen, så när jag och Cornelia kom hem så gick vi direkt ner till stallet.

Storen ville gärna komma in, han väntade vid grinden.
Han fick äta gottis och sen gjorde jag iordning honom lite snabbt. Borstade inte så noga men masserade iaf.
Selade på och satte fast vagnen. Struntade i huvan idag med, gick ju bra sist :)
Kom på efter vägen att jag glömt slaggjorden.... Hoppsan! Men det gick bra iaf, snäll farbror ;D

Vi gick iväg, stannade och pratade med våra hyresvärdar som var på väg nånstans, och Storen var duktig och stod stilla i 10 minuter. De blev lite impade, haha!

Vi traskade sen bort mot kyrkan och ner på sandvägen, där travade vi nästan hela sträckan bort.
märks skillnad på Storen nu, han drog liite ojämt förut och så ville han liksom stödja sig mot höger sidan i skaklarna.
Men nu drog han fint och gick mitti mellan där han ska vara. han var lugn och fin, travade på i sitt joggtempo.

Vi vände i slutet på vägen, en perfekt bakdelsvändning :)
Sen travade vi nästan hela vägen tillbaka till kyrkan, sen skrittade vi hem.

Skötte av och lät honom få komma in i boxen och vila med lite hö och vatten. Han hade bråttom in, så jag gissar att han behövde få vila.
Släpper ut honom sen innan vi åker, så har han fått vila lite inför helgen.
Nästa pass blir på söndag kväll eller på måndag fm beroende på vilken tid vi kommer hem på söndag.

 

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: Vet att jag satt den för lågt, var ett medvetet val. Skulle nämligen få plats med repgrimman ovanför så att den inte hamnade i kläm. Men tack för påpekandet iaf. :)

2011-07-24 @ 21:23:15
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0