Omstart

Idag var jag till stan och hämtade ut Storens butta, var iväg igår men då fanns inget nånstans... Så jag hoppas det inte är nån katastrof att han fick vänta med sin medicin i en dag.

Gick iaf ner vid 12tiden och hämtade Stor. Han har gått upp i vikt igen nu när vi bytte hage, finns massor med mat nu ;)
Han fick gå in och äta lite gottis, sen tog jag honom på gången och gav honom medicin i sprutan i munnen. Ingen idé att ge på maten, han äter det inte då.
Han blev nog lite sur på mig, för han ville inte ha nån banan efteråt... ;)

Började med att massera skadade området, 5 minuter ska jag massera innan varje ridpass. Jag som är så skruttig i mina händer :(
Han verkade tycka det var skönt iaf, stod stilla och bara njöt.

Funderar på om det kan vara till extra hjälp om man masserar in nåt milt liniment åxå? Det ökar ju blodgenomströmningen extra tänkte jag? Typ Arnikaliniment eller nåt? Eller kan det vara skadligt?

Efter massagen var jag galet skitig om händerna och Storen såg ut som en rugguggla på rumpan.. tog på andra sidan åxå, kan aldrig vara dåligt att förebygga eller?

Sen borstade jag av honom och lindade benen, blev de röda lindorna idag :) Höll på länge, fast jag lindar ben ofta och är bra på det så fick jag fan inte till det idag... Fick linda om flera gånger, och ändå blev det inte bra. Spännena hamnade inte rätt och det såg helt enkelt jävligt ut >:(
Men till slut fick det vara, funktionen var det inte fel på iaf.
Lade på det röda schabraket med, och jag hade svart på mig, så vi var toppsnygga idag!



Vi gav oss iväg bort mot paddocken för att gå upp i skogen, nästan framme vid avtagsvägen så hör jag ett välbekant ljud bakom oss.... hundskrällena kom rusande i 190!
Vsade sig senare då Benny ringde att Cornelia släppt ut dem och då hade de dragit iväg över vägen, och en bil hade stannat vid vårt hus... De hade nästan kört på hundarna! :/ inte så kul alls kan man ju säga.
men det gick ju bra som tur var, och de fick hänga med mig på turen.

Uppe i skogen var det galet med insekter som vanligt, tänkte inte på det när jag valde väg, klant!
Storen var jätteirriterad och fick bråttom. men så fort vi kom ut ur skogen och var på hemväg så försvann odjuren.
Tänkte att det kanske inte var så smart att gå i först uppförsbacke och sen en nerförsbacke på turen, men iofs så kan vi inte gå nånstans isf, backar överallt här.
Hoppas det inte är någon fara.

Väl hemma försökte jag ge banan igen, men icke, det gick han inte på... Så får väl se nu om han vill komma alls i hagen efter detta, han ska ju ha butta 2 ggr/dag... han lär väl hata mig efter nån dag :´(


Gjorde en skitsnygg bild i phothoshop, där ser man lite iaf var skadan är.
Har ringat in där det är gropar i musklerna, vet inte om det syns så bra, men ni får ett hum om hur stort det är:


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: haha :D nää alltså man störs knappt av den då han inte har en så tjock man :)

2011-07-03 @ 17:42:03
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Vi har inte haft bete så det räcker förens nu Och sen brukar jag inte ha dem ute öht pga att knas tappar hull och den andra blir fet som en flodhäst.Knas äter bättre inne och måste stödfodras så det gör jag nu ändå fast de går ute sen får vi se om det hjälper.Knas känner ganska stor stress när han går ute dygnet runt och får inte ro.



Jag tror inte du ska dutta och greja med liniment utan att prata med vet först (det är ju bara att ringa och höra sig för) I bland är det bra att låta behandlingen man redan satt in göra sitt så man vet vad som hjälper och inte om man behöver lägga till annat i ett senare skede om du förstår hur jag menar?

mvh/Q

2011-07-03 @ 20:49:11
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0