ryggskott

En annan har ju åkt på ryggskott då, IGEN! Jag blir galen. >:(
Så igår fick inte Stor någon medicin, tog mig inte dit alls då jag inte kunde gå. Kröp runt här på knä eftersom jag inte kom upp.

Men idag hasade jag mig ner i sakta mak, Storen kom när han såg mig och så hummade han sådär gott...<3
Han tycker alltså inte att jag är såååå hemsk iaf ;)

Tog in honom och så fick han äta lite gottis, sen ställde jag honom på gången. Borstade inte då han rullat sig i lera igår, det hade torkat fint så det var bra skydd mot odjuren som suger blod.
Sprayade på äppelcidervinäger och smörjde med hästsalvan.
Han tycker det är sååååå skönt i skapet, han är lite biten där, han lyfter bakbenet så jag ska komma åt ordentligt samtidigt som han kliar med överläppen i luften, söta gubbe!

Sen fick han sin medicin, gick bättre idag. Fick in sprutan direkt, annars brukar han ta upp huvet och rycka undan så fort jag kommer nära med den.
Är ingen idé att ge gottis efter medicinen för då äter han inte. Smakar väl apa kan tänkas ;)


Får se hur jag mår senare idag, hoppas kunna komma ut en sväng och röra på honom. Massage ska han få i vilket fall. Det gillar han iaf!

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Åh ryggskott är inte roligt.Krya på dig !



sv:Grejen är den att jag har full garderob fyra ggr om typ =/ Och då även när det gäller flugluvor tex Tror jag har 7 stycken =O

förbrukningsgrejer som flugmedel och sånt kommer jag köpa ändå.Men inga saker.Jag måste sätta ner foten åt mig själv för grejerna börjar verkligen växa ur stallet haha..xD som tex ..i dagläget äger jag 12 träns ÖÖH varför ? När jag egentligen bara behöver 2.

mvh/Q

2011-07-06 @ 12:03:06
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Oj Verkar som om jag ska vara glad att mina allt som oftast behåller flugluvorna på =O.Det händer någon enstaka gång i bland att de fått av sig dem men det är väldigt sällan och jag hittar dem alltid.



Just jag och träns rodna Nu har jag iof en del som jag nästan blödigt håller kvar bara för att de tillhörde min förra häst.Mycket saker jag har som ligger är hans och jag har inte hjärta att göra mig av med dem helt enkelt.Sen har jag köpt en hel del sen knas kom in i bilden också tror det sammanlagt är 7 st. Några har jag faktiskt sålt och nu när jag tänker efter har jag nog mer än 12 träns tom..Fy fasen xD

mvh/Q

2011-07-06 @ 13:32:06
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Usch och fy, ryggskott låter allt annat än roligt! Du får krya på dig! <3

2011-07-06 @ 20:59:39
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Kul att du gillade inlägget..=) Hoppas du får användning av det sen.

mvh/Q

2011-07-07 @ 11:29:33
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0