skritt på fm

blev det idag, vaknade vid 9 och såg att det var molnigt och att det blåste.
Perfekt att gå ut till hästen alltså ;)
Blev dock gravt besviken när jag väl kom ut, sååå varmt och kvavt!

Tog iaf in Storen, han fick lite gottis i boxen som vanligt.
Sen fick han stå på gången, gav medicinen och tog av flugtäcket och huvan. Han hade blivit ruggad i pälsen på ryggen och på manken av täcket, inte bra >:(
Måste ha ett nytt helt enkelt...
Blir ett eksemtäcke isf, hittade billigt på Börjes:


Borstade, sprayade med medel, sadlade och tog på skydden.
Sen masserade jag rumpan som vanligt innan turen, viktigt att den skadade muskeln blir varm och får ett bra blodflöde innan arbete.
Storen tycker det är såååå skönt, han halvsover och frustar undetr de 5 minuter jag håller på. ;)
Tar lite på andra sidan åxå, så han är varm i båda sidor.

Sen tränsade jag, har satt på en flyweil ist för pannband som skydd när vi är ute. är super, Storen har ju inte mkt till pannlugg, så den där hjälper massor. Kanske inte så snyggt, men så länge det är funktionellt skiter jag i vilket!

Vi gav oss iväg, var helt svettig trots linnet. Men helskodda ridbyxor och stövlar är väl inte svalast kanske ;)
Skrittade ner vid kyrkan, och fortsatte på rakbanan bortåt. Var nytt underlag, så det var lite tyngre än annars. Dock torr sand, så det gick bra.
Idag kortade jag upp tyglarna och halvjobbade honom lite, har ju bara haft långa tyglar annars.
Men idag flyttade vi lite för båda skänklar, rakt fram och tvärsöver vägen fram och tillbaka.
Ställde både vänster och höger, stretchade ut sidorna ordentligt.
Stel är han, vi har ju inte gjort något på EVIGHETER, bara strosat i skogen på lång tygel som sagt.
Men han mjukade upp sig helt ok, kom några frustningar och släppte till lite bättre.
Gjorde även några halter.
Gick ut på vägen och in på gångvägen hemåt, han fick gå i lång låg form halva vägen hem, där det sluttar uppåt. Sen resten vart det lång tygel.

Var ute i ca 25-30 min, men pga värmen så var han lite svettig, och definitivt under sadeln.
Svampade av honom med kallt vatten över hela kroppen, tror han tyckte det var ganska skönt trots att han hatar när det rinner och droppar ;)
Sprayade med flugmedel och smörjde med salva innan han fick gå ut och rulla sig ordentligt :)
Han fick ha bara luvan ute nu, han rullade in sig så bra så han slapp täcket.

Imorn får han vila, om jag inte hinner ut en sväng nån gång under dagen. Har lite att göra då.
Är sista dagen på medicineringen imorn, så skööönt!
1 vecka kvar tills återbesöket hos PH Vet, hoppas det blivit förbättring nu!

 

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

hejsan! Jag har gjort ett inlägg på min blogg om sadeln nu, jag skrev att vi hade pratat och l ite sånt. La även upp nya bilder som du kan kolla på om du vill :) hoppas det var okej att jag skrev det du skrev.



/ olivia <3

2011-07-10 @ 13:46:04
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. jätte glad att du sa tillv erkligen! Annars hade jag aldrig lagt märkte till det. Tack så jätte mycket! Skulle vilja ge dig världens kram, haha.

men vi får hoppas att vi hittar en ny! Synd för den var så himla skön xP

men den andra sadeln vi provade ut låg iaf bra och dem brukar vara bra säger alla så det var många som blev förvånade. :/

2011-07-10 @ 21:50:24
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Ja men precis! Men jag är sådär, kan bli toknojig och få för mig saker bara sådär.. :P Ganska jobbigt. Haha.



Ja du får ta och spara ihop till en Tekna du å! Dom brukar finnas att köpa beg. för 3-4000:-. Men det är ju inte "bara" ändå..



Klart han blir bra!!:)

2011-07-11 @ 12:42:20
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: ja den är super bra speciellt om man är ute och rider mycket själv :)

2011-07-11 @ 12:53:36
URL: http://shalomterms.blogg.se/
Postat av: Jennie

SV: Ja, han är allt speciell min lilla grabb :P Väst är inhandlat, så nu hoppas jag att jag inte bryter ryggen av mig ;)

2011-07-11 @ 18:21:39
URL: http://nobleride.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. ja sadelutprovaren och grannarna och vår ena granne som är duktig säger att det säkert är så. Eller grannen trodde sadelutprovaren. Men jag och min tränare tror verkligen inte det. Jag tänker INTE rida i den mer. Vill ju verkligen inte förstöra min ponnys rygg.

2011-07-11 @ 19:58:17
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0