Torsdag kväll och klanterier

Jag har inte haft tillfälle att uppdatera sen torsdag, så jag gör det nu :)
Det var sista ridturen på ett tag, för igår på dagen så ramlade jag utför trappen här hemma ;)
Det slutade med ett akutbesök med röntgen, inget brutet men ledbanden är av i min höger fot, så snyggt så...!
Alltså är jag invalido ett tag framåt, hoppar på kryckor och knaprar citodon samt har lindad fot.

Så här snygg ser jag ut:

På väg till akuten, nyramlad ;)



Frisk fot


Trasig fot


Idag




Visst är det fint? Haha, ser helt morbid ut!
Som tur är har jag min underbara Camilla som ska hjälpa mig att motionera Storen 3 dar till veckan iaf.
Tisdag, onsdag och fredag.
Så är det någon annan i min närhet som har lust att rida/köra min pålle de andra dagarna så är det välkommet! :D



Iaf, i Torsdags så var jag ju hel ännu, så jag gav mig ut på en skrittsväng på kvällen i sällskap med U och Thea :)
Det var meningen att tjejen som brukar sitta på Thea medan U leder skulle komma till kl åtta och så skulle vi skritta ut en sväng för första gången i sällskap.
Men hon kunde inte komma, så vi beslutade att pröva ge oss ut ändå.

Vi gjorde iordning hästarna, och allt gick jättebra.
Storen fick stå kvar inne medan jag hjälpte U att sitta upp på Thea ute.
Det är något som måste tränas på ordentligt, Thea tycker det är otäckt i själva uppsittningsmomentet och hoppar iväg. Men bara man kommit upp är allt bra igen.
Så vi gav oss iväg, hästarna var superlugna :)

U var lite spänd såklart, men det gick verkligen JÄTTEbra!
Vi skrittade upp vid grå huset och ut vid galna-hund-huset, hade tur att de inte var ute.
Sen gick vi ner på vägen och till höger, hela vägen bort till stigen hemåt.



Allt gick superbra hela vägen, enda lilla grejen var en vattenpöl på stigen hem....
Thea visste inte riktigt hur hon skulle lösa det med en människa på ryggen istället för i vagn bakom ;)
Hon trampade lite, tog några löv från en buske, vände om och gick tillbaka.
Med hjälp av lite smackningar och håll i manen så bestämde hon sig för att hoppa den 30 cm stora pölen var ett bra val ;)
Men vilket fint hopp hon gjorde, avslappnat och lätt.
Och vad stolt hon blev när hon klarade lösa problemet själv och fick en maassa beröm!
Sen fortsatte vi skritta en bit innan vi hoppade av och gick sista 15 minuterna hem.

I själva avsittningen blev hon rädd igen, så det ska tränas upp och avsittning en hel del.
Det är ju en fördel om man kan hoppa av och på under ridturen åxå om det händer något.

I övrigt var Thea såååå duktig och lugn, hon verkar tycka det är roligt och spännande att komma ut sådär.
Nyttigt att känna att det inte är bara springa fort och arbete när man ska ut, utan det kan vara lgnt och mysigt åxå.
Hon verkar fundersam över att U sitter på hennes rygg istället för i vagnen, och att vi bara skrittar ;)
Så snart kanske man kan få lite mer sällis på ridturerna, kul!

Jaja, nu ska jag ta en tablett och mumsa lite chips med fossingen i högläge..
Ha en trevlig helg!

Obs!
Lade förresten in 2 bilder i inlägget "Galopp!" nu åxå, Blogg.se var ju inte med på noterna när jag skrev det.....

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dacke hoppar också vattenpölar, fast bara med vagnen bakom sig. Lite roligt att se honom hoppa där fram, i ridningen så försöker han smita på sidan istället..

Tvärtom mot för Thea alltså. :)

2011-07-31 @ 00:25:30
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men oj! :o Krya på dig med foten. Trevligt att ha hittat en till ridtravarblogg :-)



sv: Tack snälla! Ja jag rider också alltid i hoppsadel, har alltid dressyrtränat med den också. Men nu tog jag mig i kragen och köpte en dressyrsadel, det var verkligen en omställning. Nu ska jag bara lära mig rida i den också :-)

2011-07-31 @ 02:43:52
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Aouch! Såg inte kul ut med den foten, krya på dig!

2011-07-31 @ 08:26:43
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Stukning?? Tur det inte var brutet iaf.

Sv: Ja, ha ha, lite tokigt blev det ju, men jag hoppas resultatet blir bra. Brukar bli det. ;)

2011-07-31 @ 09:18:41
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Malin

SV:de ska bli så himla skoj! Jag känner en kompis som har jobbat hos henne,så jag tänkte att de inte skadar att skicka ett mejl och fråga om dom behöver någon hjälp i sommar,så lätt va de & bestämt i typ Mars att vi skulle åka ner!:)

2011-07-31 @ 09:58:00
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: Ute går det jättebra, då behöver jag inte tänka direkt på min sits eller vad jag gör. Det är på banan han blir otroligt stressad. Klart man blir lite feg i vissa situationer, som igår t.ex. Du får läsa uppdatering på min blogg ;)

2011-07-31 @ 10:28:00
URL: http://nobleride.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Jag är egentligen inte så duktig, ingen erfarfenhet. Men tips har jag, så det ska vi nog kunna lösa. :)

2011-07-31 @ 13:08:48
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

AJ!Den där foten såg inge rolig ut =/ Krya på dig.

mvh/Q

2011-08-02 @ 13:18:32
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofie - Ejan

Ooh den foten såg inte rolig ut! Hur länge dröjer de tills du kan rida igen då? =/



svar: Ja visst är hon en helt underbar häst Ejan, alltid lika snäll och ställer alltid upp på allting, precis så underbar som hon ser ut =)

2011-08-04 @ 19:19:19
URL: http://ejankolifejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0