Gnissel

Ikväll blev det en sen tur ut med Stor, kl 20.30 hämtade jag in honom.
Han stod längst bort i hagen med huvet i gräset när jag ropade, så fort han såg mig så kom han med spetsade öron direkt fram till mig :)
Värmer i hjärtat...

Borstade, tog på nytvättade skydd (blev som nya i tvättmaskinen på 40 grader) och selade på.
Sen gav vi oss iväg, fick ta 2sitsrockarden då däcken spruckit på ensitsrockarden.
Och GUD vad den gnisslade, rullarna som linorna till bröstan går igenom verkar vara rostiga eller nåt, jag höll på att få knoster efter en stund!
Hör här:

http://www.youtube.com/user/Dhrakken1#p/a/u/0/Cc-VG7E10_I

Blev liksom inte så mycket njutning av det hela....
Trots oljudet så var det en otroligt härlig sommarkväll, såna här kvällar gör att jag står ut med sommaren ;)
Syrenbuskarna doftade så starkt så  det var helt galet, fåglarna kvittrade och kvällssolen gjorde att det blev ett guldigt sken på allt, hästen var lugn och inga människor var ute.
Härligt!

Var väl ute i ca 30 minuter, skrittade såklart hela vägen. Storen jobbade som vanligt på jättefint i uppförsbacke, han sänker huvud och hals, och upp med rygg och rumpa.
Halva vägen gick vi på sandrakbanan och andra hälften blev asfalt på gångvägen.

Smörjde in honom ordentligt med salva och flugmedel när vi kom tillbaka, sen fick han gå ut i hagen igen.
Hade tänkt ta en promenad imorn med honom, men har lyckats dra på mig "hälsporre" så kan knappt gå alls.
Jag har ju börjat ta tag i att motionera, och gick väl ut för hårt i samband med dåliga skor.
Så får vänta tills foten slutar göra så ont så jag dör när jag går på den, sen kör jag igen.
Så det får bli en ridtur eller en tur med vagnen igen imorn.


Söta Storen på bete 2008



Kommentarer
Postat av: Camilla

Vill du köpa min vagn? :)



Den gnisslar inte alls, svängeln slår visserligen, men du har ingen bröstsele så den kan du ju ta bort. :)



Måste lyckas sälja iväg den snart..

2011-06-23 @ 10:13:59
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0