smörj

Såg Storen i hagen idag, flugpannbandet hade åkt över på ena sidan bara, och ena bensnöret på flugtäcket hängde löst.
Gick ut och hämtade in honom, tyckte han gick lite stelt med hals och huvud... Kom då på att halsen på flugtäcket sitter ju fäst i nackstycket på grimman, så det stramar ju såklart :/
Brukar inte ha haft det fäst, utan halsen har liksom fått kasa ner lite halvvägs. Men eftersom han verkade så utsatt så satte jag fast det denna gång.
Men det verkar ju inte ha vart nån hit tydligen....

I stallet så tog jag av täcket, och jösses så fint manen låg ner på vänster sida! Helt perfekt ;)
Borstade igenom honom, sprayade och smörjde med hästsalvan överallt denna gång, nu är det väl fan om han inte ska få vara ifred ett tag iaf! Om inte annat så blir han väldigt fet i pälsen iaf, och det hjälper ju till att stå emot myggen.
Har varit väldigt noga med att smörja på bringan då han brular bli galet sårig där, men nu har han inga bett alls där. Så salvan måste ge nåt resultat iaf. Samma med skapet, nästan helt oangripet.

Såg att några sömmar släppt på utsidan av höger framsko så den glappade lite, Jonas ska slå i några nya så fort han har tid. Hoppas skon sitter tills dess bara.

Storen verkade trött idag, han har säkert inte legat alls pga täcket som satt fast i grimman :/
Så jag gjorde inget med honom, utan han fick gå ut i hagen igen, utan täcke då idag.
Ska bli regn iaf, så då är det onödigt att ha täcket på tycker jag.
Funderar på att köpa ett exemtäcke ist, de verkar ha bättre passform och verkar bekvämare för hästen.
Men får se hur jag gör.'

Imorn tänkte jag ta en skrittsväng med Storen, får se om det blir framför vagn eller om jag tar en barbackatur. Eller kanske Cornelia ska få rida och jag promenerar....


Förra sommaren i kvarsätt, trött och omotiverad Stor ;) men en mycket glad tjej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0