Suck

Stod och tittade på Storen i hagen igår kväll, det ÄR nåt som inte stämmer iaf... Jag blir så ledsen, grät för jag får sån ångest. De andra hästarna leker och springer runt, och såklart jagar de Storen åxå. När han springer ser han inte ok ut, han vill inte springa. Sen håller han sig mest för sig själv, går liksom iväg från de andra.

Ska ringa nu och boka tid för undersökning på PH vet.
Måste få veta om det är något som han blir bra igen, eller om det är något som inte kan bli bra mer....

JAG VILL INTE!
Benny sa igår att tyvärr är det så att för varje dag som går så kommer vi ju närmare det oundvikliga, vare sig vi vill eller inte.... Och det vet jag ju, men jag vill inte att det ska vara nu, jag vill inte att det nånsin ska komma till den dagen.
FAN!
Såklart hoppas jag ju att det bara är nåt lindrigt och att jag är nojjig bara, men ångesten inuti släpper inte. Det känns som att jag innerst inne redan vet, men jag hoppas innerligt att jag har fel.





Nu har jag bokat tid, 30 juni kl 10. 
Å vad de är trevliga där på PH Vet, Hon ingav hopp och var positiv, skönt!
Hon visste vilken häst det var åxå, lite kul :) Hon verkade gilla både Gunilla och hästen, så då kanske vi får lite extra bra vård ;)
Storen skall skrittas fram till besöket så han inte stelnar ihop. Hon tyckte inte han skulle vila  då äldre hästar ofta blir väldigt stela och då blir utredningen inte rättvis.
Så from idag ska han röra på sig, spelade ingen roll om jag promenerade, red eller körde vagnen.


Så nu måste jag få tag i en transport som han kan åka i, verkar som den vi har på gården är för låg >:(
Ska höra med Gunilla, men hon är inte lättast att få tag i tyvärr.
Någon som har en transport att låna ut 30 juni?



Min vackraste fina Storen... Stanna hos mig!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ring och hör om du kan hyra av Ingela, hon hyr ju ut sin.



Säg till om du vill ha sällskap.



Min Emma praktiserar där just nu och lär sig just hältutredningar. :)

2011-06-20 @ 10:21:12
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Lugn nu! Det är säkert bara något litet, som går att åtgärda. Inte ska du ta ut de värsta nu eller, ta beskedet när det kommer! :-)



Håller tummar och tår :)

2011-06-20 @ 10:43:04
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Ja inte gör knas att man blir görlös i alla fall ;-)

Förr var han värre .Då kunde han blockera sig fullständigt och skena några kilometer i värsta fall om han gick upp tillräckligt i spänning.Det har alltid varit hans lösning på allt.Fullt ös medvetslös.Så gjorde han även på travet innan han kom till mig.Men han har blivit så otroligt mycket bättre.I början kunde det ta i runda slängar 40 min att bara få honom att skritta normalt och avslappnat och så var det nästan varenda gång jag red öht.Han kunde få hybris av små saker och han reagerade på allt.Och han är inte förlåtande på något vis den hästen.Hamnade jag på snedden i sadeln då kunde han kasta sig rakt ut i skogen om han var på det humöret och när de jassar i sidled så är det inte helt lätt att försöka bli kvar mitt på .I dagsläget blir det inte alls lika kaos artat som det blev förr men som sagt när han inte fått gå som han bör i en period sätter det massor med griller i huvudet på honom och han får minst sagt myror i brallan .Det är psykiskt för hans del.Och även jag har blivit rädd några ggr.

Han är inte alls rädd om sig och kan barka iväg lite var stans.Värst var nog den gången han slängde sig över ett dike och rakt ut på ett hygge över stock och sten.Då satt jag faktiskt av och gick hem med honom när jag väl fått stopp på honom.Det var faktiskt inte ens roligt att leda honom hem den gången heller han dansade runt en hel del och var mer eller mindre okontaktbar. Jag funderade ett par ggr på om jag helt sonika skulle släppa honom så fick det gå som det gick.För han släpade mig i stort sätt över hygget ändå.Jag är så glad i dagsläget över att jag om, man kan lägga det på en skala så har jag honom med mig psykiskt 95% när han blir som värst. Förr var det NOLL.Och det svänger bixtsnabbt så det gäller att hänga med i svängarna.Man är väl tokig..Det som inte dödar härdar sägs det väl..;-)

Grejen är ju den med en sån här häst som knas.Får man honom över på sin sida så gör han verkligen allt han kan för en och mer därtill.Och det är verkligen värt att jobba för.Vägen är lång..Men jag har inte bråttom någon stans och det är något man verkligen lärt sig med den här hästen skynda långsamt.en sak i taget annars får man ingenting .Sedan får man släppa på sin egen guard väldigt mycket också.Annars får man ingenting i gengäld.

Oj vad långt det blev =O han är så speciell för mig den här hästen att det är lätt att jag bara pratar på haha..tveklöst min bästa vän.



Hoppas det går bra för dig med storen på kliniken.Jag håller tummarna =)

mvh/Q

2011-06-20 @ 11:53:24
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se
Postat av: Kicki

Håller tummarna för Storis den 30 juni. PH vet är toppenbra.Kicki

2011-06-20 @ 13:12:19
Postat av: Bonnie

sv: Tack:) Just nu har han bara rena travarmuskler(startade ju senast 25 maj;)) men det ska vi råda bot på!



Ang. Storen så ta inte ut allt i förskott, jag trodde ju att världen var slut när Musse fick sin gaffelbandsskada förra året som han dessutom drog upp hundra gånger och förvärrade för att han hoppade över staketet till sjukhagen. Han fick gå i storhage med de andra och skritta ett halvår, nu är det ett år sen skadan och vi har börjat galoppera lite smått igen, han är då 19 år och kan inte vara konvalecent... Sen dog Majsan efter en okomplicerad operation som gick bra 9 år gammal och kärnfrisk i övrigt, det är sånt man inte vet.



Jag håller tummarna för er:)

2011-06-20 @ 14:51:08
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hua, vet precis hur det känns när man överrumplas av de där känslorna, men ta nu inte ut allt i förskott! Ta det som det kommer, håller verkligen tummar och tår för er den 30e juni! :D

2011-06-20 @ 23:09:47
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0