sårfix och intag

Kom till stallet vid 18 ikväll, hade åxå vart där idag på dagen när vi flyttade möbler till lägenheten.
Då var jag bara ner till hagen och tog av bandaget som kasat helt på tok.

Nu ikväll så mockade jag åt alla, fixade maten, vatten och hö till intaget, fyllde på spån till Thea och Rappen och sopade hela stallet.
Hade åxå köpt 2 supersnygga hinkar, en tokrosa och en neongrön :), den rosa fyllde jag upp med bananer, äpplen och morötter jag handlade igår. Den gröna blev en borsthink, lättare att hantera än den otympliga ryktlådan jag har haft.
Blev iaf toppen, och jag blir glad av färgerna! :D

Tog sedan in Storen, han fick äta lite gottis i boxen medan jag tog av täcket, han hade fodrade regntäcket på då det var -14 imorse, och så har det blåst ordentligt i dag.
Ställde honom på gången och tvättade såret, inte lika varigt idag.
Han stod så snällt idag med, verkar inte ha ont där iaf.
Lade ett nytt spritomslag över natten, får se om det sitter kvar tills imorn.

Sen lade jag in kvällsmaten, han fick åxå en banan som belöning för att han stod fint under sårtvätten, mycket toppnöjd pålle :)
Släppte in honom i boxen och sen så hämtade jag in Rappen och Thea. Gick bra, Rappen tyckte dock att vi skulle gå lite fortare än vad jag tyckte så vi fick diskutera lite...:)
Men sen gick det bättre och vi kom in utan missöden.

Sopade stallet igen och gick ut och tömde vattenbaljan i hagen, annars fryser den över natten.
Fyllde upp 2 hinkar med vatten så det bara är att fylla på baljan imorgon bitti igen.
Släckte och sa gonatt innan jag åkte hem.
Blev 1,5 timme i stallet, orkade inte prova sadeln ikväll så ska åka upp imorn på dan och provrida den. Blir bra, så jag får kolla hur Storen känns. Är strax över 1 vecka nu sen jag red så det bör kännas bättre nu.

ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Felicia & ridtravaren Stardom

SV; det blir nog ett händelserikt år ;)

sno på bara! ;)

2011-03-12 @ 22:37:30
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0