Äntligen :)

Nu är äntligen kotan ok igen!
Lite gallig fortfarande, men det är helt normalt.
Bad Jonas titta och känna åxå, och han varken såg eller kände nåt alls :)

Storen har fått vila ett par dagar nu, har haft en del att göra plus att Benny jobbat över till sena kvällen.
Men idag kom han hem i normal tid, så jag gick ner till stallet.
Hade tänkt köra en sväng, skritta framför vagnen är bekvämt för mig och kul för Storen... sen fick doggarna följa med åxå, så det blev toppen motin för dem.

Jonas hovis kom precis, så jag gjorde iordning Storen ute så vi inte skulle vara ivägen.
Storen var inte så sugen på att stå still och bli borstad, så jag hämtade lite hö som han fick mumsa på under tiden.
Lindade bakbenen med fleecelindor, tog skydden fram. På med tussar och luvan och tränset på det. Tog ingen nosgrimma idag, känns tryggt ändå eftersom han är så lugn. Hade han vart en heting som kan gapa och dra så hade jag nog tagit nosgrimma ;) Fast då hade jag nog inte kört överhuvudtaget...

Jonas hjälpte mig sela på då det var svårt att lämna Storen lös ute...
Återigen är jag så lyrisk över snabbfästen på vagn och sele :D Helt underbart snabbt och enkelt!
Måste fixa på min egen vagn åxå.

Stoppade ner vovvarna i vagnen, de fick sitta på en fleecefilt och ha det bra :)
Ville inte ha dem lösa efter vägen då man aldrig vet vad som händer. Sen ville jag ha koll på dem förbi huset med galna hundarna åxå.
De satt nöjda och spanade medan jag körde.

Svårt att få en bild på djur som inte kan sitta still....

Efter vi passerat galna-hund-huset så fick vovvarna hoppa ner, oj så de sprang :)
Storen skrittade fint på efter vägen, vingligt var det dock. Det ser nog ut som om jag är på fyllan och är ute och fyllstyr min häst ;)

Efter en stund så mötte vi en man med en hund, jag plockade in mina vovvar i vagnen innan vi möttes så det gick bra. Sen fick de springa vidare.
De sprang lite i förväg, men de lyssnar så bra så var inte orolig.


Sen svängde vi in i skogen och tog stigen hem. Den är lite lerig och stenig i början så Stor fick jobba på lite.
Han ville ha helt lång töm, så det fick han.
Det är lite jobbigt när han inte kan gå mitt på stigen när man har vagnen på, man åker på stenar och rötter, så får man massa grenar och buskar på sig när man sitter därbak utan koll...;)


Klarade oss helskinnade hem iaf, hundarna fick gå lösa hela vägen.
Hade dem att gå fot vid vagnen, så det gick jättebra.
De får lugnt följa med flera gånger, jättebra att de får springa på lite längre sträckor.
Så slipper ju jag springa med dem... ;)

När vi kom hem så selade jag av ute och borstade av. Sen fick han och Rappen varsin banan innan jag släppte ut Storen i hagen igen.
Kotan såg fin ut ännu, och han var inte halt alls ute. Jobbade på fint både uppför och nerför och drog jämnt.
Hoppas det fortsätter nu, ska fortsätta skritta ett tag till.

Benny filmade oss i smyg när vi kom tillbaka från körturen, så här kommer en länk till filmen :)
https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150182341459207

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fin slaggjord. ;)

2011-05-11 @ 21:46:19
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kan du inte fota selen och vagnen, nyfiken på vad det är för rep på sidan. :)

2011-05-11 @ 21:47:36
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Susanne

Så fantastiskt härligt att kunna köra sin häst :) Våra älskar det

2011-05-12 @ 10:09:10
URL: http://tantgigant.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0