Hämtat hö

Ikväll efter jobbet så åkte jag och världens bästa make till Stöde och hämtade hö.
Det blev 41 balar på runt 10 kg styck som vi kånkade in i finkan, och sen in i stallet hemma :)
Jag tänkte åka själv, men eftersom min Benny är världens bästa, så följde han med ändå trots allergi och totalt ointresse av hästar... Och han erbjöd sig själv trots att han var helt slut efter jobbet.... Det är kärlek det!
Jag körde iaf :)

På vägen hem så tog vi en bakväg från gubbens gård där vi hämtade höet, så vi åkte över dammen...
Bron jag åkte över med bil och släp var inte skitbred kan jag säga, det gick inte att kliva ur bilen på bron för man fick inte upp dörrarna så mkt :)
Lätt stolt över mig själv kan jag ju säga! Tungan rätt i mun så kom vi över, och det var långt att köra.
Kan själv ;)

Storen blev det inget med idag heller alltså, har inte ens sett honom... :(
Men imorn blir det en sväng med vagnen, Lovade Cornelia att vi skulle köra så jag får väl hålla det då ;)
På Onsdag ska jag ta en skrittsväng dock, bara han och jag i lugnet i skogen. Ska bli skönt.
Längesen jag red nu, längtar efter att få sitta på hans rygg igen!

Bjur på en gammal bild på nästan alla i familjen, bara gubben som fattas :) Här var det bara -22, denna vinter var det mellan -20 och -30 varje dag större delen av vintern....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0