Körtur med Camilla :)

Igår hämtade jag upp Camilla, Storens gamla halvfodervärd som nu har Dacke, vid 17tiden för en sväng med Storen och vagnen.
När vi hämtade Storen i hagen så verkade han glad att se Camilla, han var gosig och ville gärna sitta i famnen på henne ;)

Gjorde honom klar, Cornelia blev lite stött över att hon inte fick följa med denna gång... Men lovade att ta en sväng ikväll eller imorn ist. Hon fick välja mellan att rida eller att åka vagn och hon valde vagn :)
Gick upp med hundarna till huset då jag tänkte få slappna av och bara umgås med Camilla, men när jag kom tillbaka ner och satte mig i vagnen så var de plötsligt där igen!
Så orkade inte gå upp med dem, de fick alltså följa med på en motionsrunda. Skadar ju inte, och de mår bra av det så.

Vi gav oss iväg, vinglig Storen som vanligt :)
Tog stigen i skogen som vi brukar gå hem, och kom ut på vägen mot Åtjärn. Där travade vi då Camilla började få myror i brallan av att bara skritta ;)
Storen är ju så söt, han saktade av några gånger och tittade bak på oss som att han ville vara säker på att vi skulle gå där ;) Vi har inte gått där förut, så han var väl lite osäker.
Men han travade på i sitt underbara lugna tempo med halvlång töm, så härligt att bara åka med!
Där vi skulle ta av så stod det en skogsmaskin mitt i vägen på stigen, så vi kunde såklart inte gå där, typiskt!!

Vi fortsatte uppöver med att trava på, hundarna fick springa på åxå.
Rätt som det var så bara svängde Storen av vägen på en avfart, precis som att vi brukar alltid köra där, helt lugnt bara svängde han in, knasiga fina gubbe :)
Sen saktade han av och skrittade vidare som om ingenting, haha!
Vi fortsatte tills vägen tog slut vid ett hus, där vände vi och gick tillbaka.
Såg dock idag på hitta.se att det faktiskt går en väg genom skogen från det där huset, så jag kanske rider där nån gång iaf :)

När vi skrittade tillbaka så hoppade myrbrallan Camilla ur vagnen för att ta lite bilder på vackraste hästen, och de har jag såklart snott från hennes blogg ;) http://parellikusken.blogg.se





Vi skrittade hela vägen hem nästan, en bit travade vi iaf. Han har ett annat tempo hem, och jag jobbar med att han ska kunna gå i samma tempo hem som bort utan att ligga på i min hand.
Nu är han inte stark på det viset, utan jag vill bara att jag ska kunna ha lång töm då åxå utan att han ska be om att få gå fortare hela tiden.
Nu är det ju mjuk kontakt med halvöppen hand, så det kanske är jag som är petig...;)
Inte så att han ligger på och är het och tänker dra, men iaf.
Han är underbar att köra, lugn och fin och lunkar på i sitt lugna fina joggtempo.

Camilla fick köra större delen av vägen hem, så kunde jag bara sitta och vara tjock, haha!
När vi kom tillbaka så skötte vi av honom, han fick äta sin kvällsmat inne medan de andra 2 fick äta ute.
Sen skjutsade jag hem Camilla.


Var en mkt trevlig körtur, kul att filosofera och prata strunt med Camilla igen!
Vi får göra det oftare, och så får väl jag åka ner till Hällom och åka med henne och Dacke åxå.
Diskuterade även att Camilla och Dacke ska komma några dagar i dommar så vi kan dra iväg på några längre turer tillsammans, vore skoj!
Gusturleden är åxå aktuell, det ska vi försöka få till.

Kommentarer
Postat av: Ingela

kan det vara ett varmblod, som tränat enkel dressyr?



vet inte om denna är kvar?



2011-05-26 @ 18:28:47
URL: http://becausetrollrik.blogg.se/
Postat av: INgela

http://becausetrollrik.blogg.se/2011/march/till-elin.html

Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad roligt att du tycker det=) Båda två har för visso lång väg kvar att gå tycker jag innan jag själv är nöjd med det mest grundläggande i ridningen.



Din häst verkar trivas framför vagn.Ska försöka ta mig i kragen och försöka skaffa utrustning så jag kan köra mina också som komplement till ridningen.

mvh/Q

2011-05-30 @ 14:51:44
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0