Ösregnet!

japp, det fullständigt vräker ner regn idag, har gjort så sen igår. Några få uppehåll har det vart dock.
Jag trivs ju när det är sånt här väder, så mig stör det inte :)
Enda jag inte gillar är att det blir så förbannat lerigt i hagen, och att täckena blir genomblöta efter en dag i hällregn.

Storen och de andra 2 ser ut som dränkta katter i hagen...
Jag går nog och tar in dem tidigare i em, de brukar ju vara ute till 21-22, men tar nog in vid 18 iaf. Får ge extra hö inne och ge kvällsmaten senare.
Gissar att han måste ha ett av de fleecefodrade täckena imorn, det ofodrade han har idag lär ju inte hinna torka...!

Kanske ska ta och göra lite tråksysslor idag, smörja tränsen och sadeln kanske och göra ren betten.
Ta in och tvätta schabrak och benskydd skulle vara en bra idé åxå.
Hoppas på att det är omockat i stallet, skulle vara skönt att påta på lite själv. Oftast är det ju redan mockat när jag kommer ner.

Så det blir ingen aktivitet för Storen idag, han gillar inte att arbeta i dåligt väder heller.
om det inte regnar imorn så kör vi träning för Rosa, men väderleksrapporten ser inte lovande ut tyvärr.

Ha en trelig Lördagkväll, mys med era nära och kära inomhus <3


Bara 5-6 månader kvar nu ;) här hade jag kört upp till kvarsättstallet i vintras, klivit ur bilen och så tog jag kortet... Förstå vad det snöade!


vägen från stallplan upp till stallet.... stallet är till höger uppe i bilden...
Älskar vintern!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Sv: Hi hi, jag har ju så tokiga ungar så de gillar hostmedicinen!! Men ska pröva ditt knep!

2011-05-15 @ 19:57:48
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0