pysselkväll

Gick ner till stallet vid halv7 ikväll, visste inte riktigt vad jag skulle göra. Skulle behövt träna lite från marken inför söndag då Rosa kommer ut till oss.
Men var inte så motiverad och då är det ingen idé.
Rida orkade jag inte, och körde gjorde jag igår...
Struntade i allt och städade bland mina grejor istället, rensade ut skräp och sånt som bara står och samlar damm.
Vek ihop alla täcken och lade dem i Ikeakassar och stoppade undan på hyllan.

Storen har:
stall/transporttäcken
1 fleece, finare beige och vitt med fläta som svanssnöre -Hööks
1 fleece, blåvit randigt utan gjordar -Hööks
1 fleece, svart med blå kanter -Hööks
1 thermotäcke, blått m vitsvarta kanter -Hööks

regntäcken
1 ofodrat, grönt -Hööks
1 fleecefodrat, blått -Hööks
1fleecefodrat med halvhals, brunt -Hööks

vintertäcken
1 tunnare, beige och grönt och rött -Hööks
1 med halvhals, rött och svart -Ullared
1 tjockt med halvhals, grönt -Hööks

övriga täcken
1 flugtäcke, blått -Hööks
1 ridtäcke fleece, blåvit randigt -Hööks

det är en del :)
Och ändå behöver jag ett till ofodrat regntäcke, vill alltid ha ett att byta med om det ena blivit genomblött.
Sen vill jag ha ett tunt vanligt typ bomullstäcke att ha när det är uppehåll och för vamt för regntäcket men som skyddar om han rullar sig.

Städade även på hyllan där jag har alla varje-dag-grejor, lindade upp alla lindor och stoppade dem i sina väskor.
Blev snyggt och prydligt!

Tog sen in Storen och borstade honom länge, han hade täcke på men hade nog fått på det under dagen tror jag... han var lerig under :)
Han blev så snygg så, men han tar lång tid på sig att byta till sommarpälsen må jag säga... han är fortfarande väldigt mörk.
Stod i valet och kvalet om jag skulle sela på ändå då det var bra väder. Det ska ju regna tills på tisdag såg jag :(
Men sket i det iaf då kl var nästan halv9, så jag släppte ut honom igen :)
Själv gick jag upp och duschade, nu ska jag se på Criminal Minds och sen Suspect Behavior!
Kanske blir lite glass till....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0