En tur runt kvarteret...

...blev det idag med finaste pållen :) Dock inte uppsuttet utan för hand men det var ändå trevligt. Synd bara att det är så mörkt nu på eftermiddagarna så man tror det är mitt i natten:(

Rusade från jobbet lite tidigare för att försöka hinna fram till stallet innan det var becksvart. Började att fixade med Storis mat, han skulle tydligen sluta med sitt mellis nu när han inte aktiveras så mkt men jag visste inte det så det blev ett litet mellanmål ändå idag efter promenaden. Tog in lortgrisen ur sin hage och satte igång med borstandet. Är så roligt att han kommer när man ropar efter honom, och skönt så sparar man på sina rena skor :P

Carro kom ner efter en stund och visade mig Stors nya strechövningar. Han hade blivit myyycket bättre efter att ET var där sist, så nu ska vi försöka behålla det också. När hon gått försökte jag mig på dom och det gick rätt bra, Storis var så snäll och tålmodig med mig :)

Carro hade även köpt en ny reflexväst som jag kan ha på mig, så det kändes toppenskönt. Är ju en riktigt reflexnörd under vinterhalvåret och tror inte jag äger ett ytterplagg eller handväska som inte är proppad med reflexer :P Är ju en otroligt billig livförsäkring!

Iaf så tog jag på Stor skydd och benreflexer och sedan tog vi oss en liten runda fram och tillbaka längs den upplysta gångvägen. Var lite sugen att gå till paddocken men såg den inte i mörkret så den kanske inte är upplyst? Vi gick några rundor fram o tillbaka, betade lite gräs och pratade med pållarna på andra sidan vägen.

Storis var lugn och fin fast jag hade väntat mig ett krutpaket :P Jag blev nog mer rädd för lastbilarna som dundrade förbi än vad han blev...Men när vi gick förbi en lada på hemvägen så blev det vilt i hagen brevid, hästarna började tokrusa och storis kastade sig framåt, men jag kunde fånga upp honom med grimskaftet. Försöker att alltid ha honom på min insida, så om han skulle hoppa till kan jag i värsta fall peta honom lite i sidan och ner i diket istället för ut på vägen...

Väl tillbaka blev han ompysslad och stretchad, trodde nästan jag skulle börja skratta när jag stog där och hängde honom i svansen(låter ju inte så snällt :P) men jäklar vad det knäckte till! Måste ha varit skönt för honom att spänningarna släpper. Märker dock att han fortfarande vilar vänster bak så fort han får en chans. Vet inte varför han gör det, men hoppas att det blir bättre när övriga kroppen mjuknar till.

Har lite dåligt med ideer vad man kan hitta på nu när det är så mörkt så man inte vill rida i skogen, förslag mottages tacksamt! :)

Ska till honom imorgon också så ska försöka fixa lite bilder då. Kram!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag ska ta ner pannlampan till dig :) Sen kan du gå bort mot kyrkan och ner där, det är ju upplyst på kyrkbacken och runt där med. Blir ju som en runda om man inte vill gå i skogen ;)

Det finns lampa i paddocken, ska kolla var men tänder så du kan vara där med.

2011-11-02 @ 19:55:48
URL: http://sartorius.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Tack så jätte mycket för tips.Uppskattas verkligen

svartvinbärsjouice dricker jag just nu.(hemmagjord)

Det där sistnämnada har jag redan tagit fasta på haha.. fick precis nyponsoppa glass och mandelbiskvier ;-) Helt klart det som hjälpt bäst hitintills haha..

mvh/Q

2011-11-02 @ 20:15:56
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingela

Jag är rätt tom själv på idéer när det är mörkt. Dessutom har vi en ridväg i närheten, en grusväg på 1,5 km. Sen är det asfalt och asfalt och asfalt i nästan en mil på alla håll. Och så har vi paddocken... Är rätt trött på den när vi flyttar hästarna till sommarhagarna där det är betydligt fler ridvägar =)

2011-11-03 @ 08:31:13
URL: http://semperfidelisesto.blogg.se/
Postat av: Eveline

Åh, kyrkan var ett bra förslag, då slipper vi trängas efter trafiken! Tar med mig fruktkorgen hem idag och så tar jag med den till stallet igen på lördag då:)

2011-11-03 @ 13:40:09
Postat av: Emma

Sv.Åh vad roligt att du frågade, klart vi ska fixa det! ;) Vi kan ju pratas vid om detaljerna sen när det börjar på att närma sig. :)

2011-11-04 @ 10:33:57
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0