körtur med förkyld unge

är ju hemma med min sjuka dotter, och eftersom jag blir galen på att bara vara hemma och instängd så fick det vara nog idag ;)
Vi gick ner till stallet efter frukost och gjorde klart, Cornelia hjälpte mig fylla på hölådan till Storen åxå.
Den lurvige skruttfarbrorn har minsann kommit på att man kan lyfta ut höet! Så han tar det översta, lyfter ut det på backen i leran och ställer sig på det... Sen äter han från lådan.
Är han fin i kanten och vill inte stå i leran eller?
Måste komma på nån sorts nätlock så han inte kan göra sådär!

Tog in Stor, och Cornelia matade med äpple och hårdbröd medan jag borstade och gjorde klart.
När vi gav oss iväg så var det så mysigt, 6 plusgrader och strålande sol :)
Är det första advent på söndag...? Grönt gräs, lera och plusgrader.
GE MIG SNÖÖÖÖÖ! Broddarna slits och lederna med då man går på hårt underlag med brodd :(

Vi skrittade iaf en sväng i skogen, mjukt där ännu. På grusvägen som vi gick en bit på så är det is och tjälen har satt sig.
Storen var lugn och trevlig hela vägen, inget spännande alls.
Cornelia ville att vi skulle ta med en kudde och fika och sova i skogen... Njaaaa ;)

Stretchade och grejade efter turen, idag ville han INTE göra som jag ville när han skulle backa med huvet i golvet... Höll på att få knoster, han bara vägrade sänka huvet idag.
Fick till nåt steg till slut och då gav jag mig där.
Fick lägga band på mig ordentligt, Mina gravidhormoner gör att jag blir antingen skitarg eller skitledsen på 1 sekund så jag har lite jobbigt med humöret...;) men det gick bra iaf!

Just ja, jag kom på inatt att jag nog klantat mig med massörens återbesök! Hade stenhårt för mig att hon skulle komma den 23e vilket jag trodde var idag... När jag kom på det så fick jag ju panik, min telefon funkar inte så hon kunde ju inte få tag i mig heller. Och jag var inte ens i stallet igår, men tänkte att Eveline borde ju sett henne om hon vart här?
Så det första jag gjorde imorse var att ringa Jossan massör, men hon svarade inte :(
Lämnade meddelande om min förvirring och hoppades på det bästa...
Nu ringde hon precis och skrattade gott åt mig, det var idag hon skulle komma :) TUR!
Så nu är Storen mjuk och motionerad innan massagen, det är bra :)

Ställde mig och tittade på Stor idag när jag borstade, hur han ser ut i kroppen egentligen.
Förra veckan tyckte jag han såg gammal och raggig ut, inte alls fin att titta på.
Idag såg jag att han lagt på sig lite igen, och att kroppen börjar ta sig lite bättre i muskler.
Han får ju mat hela tiden nu iom lådan i hagen, han rör på sig ca 5 dagar i veckan och han är ordentligt täckad både ute och inne.
Verkar ha gett resultat :)
Självklart är han inte fin som han var, men han ser bättre ut än förra veckan.
Hade ingen kamera med mig så kunde inte ta nån bild att jämföra med, men ska se om det blir ikväll :)
Iofs ser det ut som han har stor mage nu eftersom han har tappat på ryggen och magmusklerna har väl gått i ide, men de ska nog snart vara tillbaka.
Får se vad Jossan säger ikväll nu då :)


Bild från i vintras, detta innetäcket har han på sig på nätterna nu.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

sv: Han är en tjuvbetäckning med ett 2 års sto och ettårs hingst så det var inte riktigt meningen att han skulle ploppa ut...;)

2011-11-24 @ 16:29:31
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Vad kul att du gillade det ;-) kan nog tänkas att det blir fler inlägg i den stilen framöver.

mvh/Q

2011-11-26 @ 22:15:02
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

18cm =O jisses .De tre kronorna betyder att bettet kom från försvaret om jag minns rätt.

jag minns att förr när man provade bett så satte man in bettet i munnen på hästen och kollade på båda sidor samtidigt att det fick plats minst en fingertopp.. Som sagt!Det har gått framåt en del sen dess och tur är väl det för hästarnas skull.

mvh/Q

2011-11-27 @ 05:47:12
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0