medryttarletare igen.....

Japp, jag tror att jag är dömd att leta medryttare resten av livet ;)
Nu när jag hittat en fin människa som tar ansvar och tycker om hästen och är villig att lära sig mer och mer... Så blir det knas i hennes liv så hon kan inte fortsätta tyvärr... :(



Så återigen söker vi nån som vill bli Storens nya kompis 2 dagar i veckan.
Nån som vill ta hand om honom och rida, ut i skogen och på banan. Tränare finns som man får träna för.
Just nu är han under uppbyggnad efter skadan han haft, och han stärks långsamt.

Spelar ingen roll om man är intresserad av hoppning eller dressyr, western eller annat.
Bara man har en ödmjuk och öppen hästsyn och sätter hästen först i alla lägen.
Storen kan grunderna i PNH och hanteras efter den filosofin kan man väl säga. Han rids med hack, tränsbett eller med repgrimma om man vill det.
Inga problem att lasta och åka iväg om man vill det. Transport finns på gården att låna mot en liten summa.
Han är ingen häst som sticker eller är het, dock kan det komma en glädjebock nån gång, även om han känner för att testa ryttaren ;)
Annars är han lugnet själv som rids på lång tygel.

Det som är viktigt för Storen är massage och stretching varje dag, samt en längre uppvärmning. Detta gör dock bara att man kommer varann närmre och får en bra kontakt.
Vet du nån som är ute efter en medryttarhäst så hör av dig!
Storen finns i specksta, 4 km utanför matfors och det behövs bil då bussarna går dåligt.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Trist att du förlorade en medryttare som verkade vara så bra!



Är ett helsike att leta medryttare har jag insett.. Men har en på G till Dacke nu i alla fall som jag ska se hur det fungerar för. Men han är trevlig med hästen och känns som att jag kan lita på honom.

Har som tur var fått lite hjälp av Veronica nu iaf tills hennes (förhoppningsvis!) nya häst kommer.

2011-11-29 @ 14:21:06
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Åh det där med medryttarletande är inte något jag avundas dig:/

2011-11-29 @ 15:23:37
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är så tråkigt när man verkligen hittat någon som funkar med hästen och en själv och så kan de inte fortsätta. Eller som jag som har medryttare för att jag tycker att alla ska ha chansen att lära sig på utbildade, kunniga och trygga hästar med en egen personlighet, målet då är ju att de ska köpa egen häst i slutänden och gå vidare med sina hästliv. Dock alltid lika tråkigt när man skiljs åt!



Håller tummarna för att du ska hitta någon rätt snart som är minst lika bra! :D

2011-11-29 @ 15:34:12
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Elin stjernstedt

SV: Tack !! :D Kommer lära mig huuur mycket som helst under denna tid och sedan har jag jätte mycket hjälp jag kan få om jag behöver så det känns skönt :D

2011-12-02 @ 16:04:54
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0