Vilken tur

att jag har en sån bra tränare :)

Jag frågade henne om hon kunde tänka sig att hjälpa mig rida Storen 1 gång i veckan nu när jag är gravid.
Hon är nybliven mamma, och har många egna hästar som rids och tränas, samt elever som ska tränas...
Men hon ställde så gärna upp!

Så skönt, Eveline har ju Stor 2 dagar, och en av dem kommer hon troligen träna för Emma. sen kommer ju jag bara köra eller jobba från marken då maken inte vill att jag rider innan bebis kommit (hallå, hur ska jag fixa det ända till MAJ!??)
Så det är toppen att Emma rider igenom åxå 1 dag i veckan. Jag kommer ha en fin häst sen när jag ska upp på hästryggen igen ;)
Inga brister i variationen på arbetet: köras ute i skogen 2 dagar, jobbas i PNH och tömkörning från marken 1 dag, uteritt 1 dag och banan 2 dagar under ryttare. Och så vila 1 dag såklart.
Perfekt!!


Idag ska det bli promenad bort och runt kyrkan, Cornelia ville följa med på cykeln så det blir lagom.
Jag tycker Storen har sett mycket mycket bättre ut nu, han är fortfarande jämn bak på korset.
Han vill fortfarande vila vänster ben mer, men det är väl fullt naturligt då han haft ont ett tag, och vinklat bäckenet fel. Klart det spänner i muskler och senor nu när han är korrigerad igen.
På onsdag kommer ju Jossan från www.multihorse.se och masserar, ska bli intressant att se vad hon säger.

Jag har även tagit tag i min idé om en hölåda till Storen i hagen. Han går ju ensam och jag packar nu en stor kasse med hösilage som han får på morronen, men det blir ju mycket nertrampat under dan.
Så nu ska en kompis fixa pallkragar som jag ska göra en foderlåda av, ska fixa hörnen bara så Stor inte gör sig illa.
Blir suveränt, då packar jag lådan full så har han mat hela dan utan att trampa ner en massa :)

Han är ju ingen häst som äter så han spricker och fyller hela munnen, utan han tuggar lugnt och fint. Sen tar han en paus och går och solar eller nåt en timme innan han äter en liten stund igen.
Så jag tror det funkar bra att ha en öppen låda, annars brukar man ju ha hönät för att öka tuggtiden. Men det behövs inte på min herre ;)

Jaja, nu ska jag ta och försöka få på regnkläder på ungen så vi kan gå ut till stallet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

han är ganska nyss igångsatt efter en skada och lite överpigg och spänd. Brukar jobba honom mer framåt i en lägre form men ville göra en lite seriösare film som jämförelse innan det fryser i backen.



när han slappnar av och vilar lite bättre på steget går det bra att sitta ner, men det är några veckors träning bort.



min sits är mitt stora problem och jag har anlag för stolsits men jag jobbar på det, tack för tipsen :)

2011-11-05 @ 18:37:48
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Grattis till graviditeten!!

Sv: Finns inte en chans att jag tappar suget med en sådan goding som lill Trollet i stallet. ;) Och kanske löser vi det Secret och jag, eller inte...

2011-11-07 @ 08:36:15
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0