På prommis med pållen

Hejsan! Bloggar en dag försent igen, så blir det ofta nu på helgerna när det är sååå mycket som ska hinnas med under dagarna:/

Igår var planen att komma iväg tidigt till stallet och få njuta av hästen och det fina vädret i lugn och ro. Men så blev det naturligtvis inte då mammsen ringde och ville åka med igen(och där har jag ärvt min förmåga att vara sen till allt).

Efter mycket om och men så kom vi iväg men var väll inte framme hos Stor förrän runt 2-tiden. Idag var det en GLAD pålle som kom springandes i hagen när jag ropade :) Han stod utan täcke men hade ändå knappt någon lerfläck på sig, skönt att det inte har regnat på ett par dagar så hagen är torr och fin.

Tog in honom i boxen för att se om han ville kissa av sig, men det ville han inte. Sedan blev han putsad på, mamma fick sköta massagen av låret samt kliandet av öron, och han myste faktiskt rätt rejält av all uppmärksamhet.

Tänkte först rida barbacka men eftersom jag skulle ut på kvällen så ville jag spara mig lidandet av att gå runt som en hjulbent ko:P Var ju som sagt liiite öm i baken sist...

Fick lägga på sadeln 2 gånger för att få den att ligga rätt, vet inte om det var jag som var tankspridd men känns som att den har en förmåga att glida långt bak innan det tar stopp. Men efter att jag lagt till den så satt den perfekt:)

Vi red på samma väg som sist då mammsen är lika ovillig som mig att vandra i skogen på små snåriga stigar, så vi höll oss på grusvägen istället:P Blev en rätt lugn tur, lite trav och några galoppfattningar i uppförsbacke. Storis var så avslappnad och fin.

På väg tillbaka så kom jag på att jag hade glömt att göra i ordning mellis till Storen:( Klantiga jag! Men fixade det när vi var tillbaka. Vet att många brukar blöta med hett vatten för att det ska svälla fortare och sedan ge efter ett par minuter men jag vågar inte det, tycker det är läskigt om det skulle fortsätta att svälla i magen....

Väl tillbaka så fick Storis gå in i boxen och tugga på lite hö och morötter och sen fick mamma gå med honom i grimskaft och beta lite gröngräs som plåster på såren för att han inte fick sitt mellis. Men han såg rätt nöjd ut ändå:)

Smörjde honom med salva där jag såg att han fått lite bett som han kliat upp, och sprutade på lite insektsspray. Sedan fick han gå ut utan täcke igen, tyckte det var så varmt och torrt ändå.

Fick dessutom ett mess ifrån Emma om att hon ska ta upp träningarna om ett par veckor igen och då blev jag så glad! Ska bli skönt att få mer ordning på ridningen, just nu rider jag rätt passivt eftersom jag inte har koll på alla mina signaler än...

Har dessutom lovat Carro att försöka ta en dag extra i veckan, så nu blir det tis, ons, lör. Får se hur det funkar i vinter bara, hoppas på en isfri väg mellan njurunda och späcksta...

Det var allt för denna gång, inte så superintressant kanske men härlig ridning ändå:) Kramar Evve!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0