Kallt med pigg pållis :)

Ikväll har jag faktiskt vart ut på en körtur med min fina farbror :)
Var väl typ 3-4 veckor sen sist?
Var underbart att komma ut igen, mitt humör blir markant mycket bättre och jag känner mig lugn och trevlig efter jag vart ute med Stor.
Hur ska jag klara mig utan häst???

Iaf, det var redan mockat och klart, så jag bara hämtade in Stor och ställde in honom på gången med lite hö medan jag gjorde iordning honom.
Eftersom det var mörkt så blev det reflexer åxå ovanpå skydden. Skulle vilja ha såna där reflexskydd, smidigt!
Har dock INGA pengar som bekant, så vi får klara oss ändå ;)
Dessa skydd har vi förresten fram, andra gången jag använder dem och är mkt nöjd. Perfekt med både skydd, stöd och boots i ett skydd.


Ringde upp till maken som var inne i huset, så han klädde på Cornelia och skickade ut henne, var en överraskning att hon skulle få följa med ut med vagnen :)
Var en glad fis som kom nertraskande med sin kära cars-ficklampa...

Vi gav oss iväg, Stor var mycket pigg och traskade på som om jag matat honom med 8 kg havre ;)
Skrittade i friskt tempo bort efter gångvägen, underbart med snöringar nu så man kan slappna av från styltor. Även när det är kallt så kan det ju packas i hovarna, och då blir det stenhård is istället, inte bra.
Men nu var det bara att traska på utan risk!

Vi svängde ner vid kyrkan och fortsatte på sandbanan över lägdorna, månen lyste som en lampa över snön så allt vart till silver...
Underbart :)
Kallt dock, men vi var påpälsade så det gjorde inget.
Stor ville trava, men han fick hålla sig till skritt.
Ville inte riskera nåt bus när jag har ongen med mig, och dessutom är gravid själv... (för övrigt i v 22 nu).

Svängde upp mot vägen och gick upp mellan husen, Cornelia vart väldigt impad av huset med massa belysning på och alla tomtar :)
När vi passerat husen så fick Stor tillåtelse att trava, han hade lugnat sig lite efter backen ;)

Lite fort gick det, men han lyssnade på förhållningarna iaf och var helt kontrollerbar.
Saktade av efter en bit och svängde uppför backen förbi galna-hund-huset, där blev det jobbigt tyckte stor. Backen är ganska brant, och han ville helst trava upp men det ville inte jag... Han är inte redo för sånt än tycker jag. Bättre att stärka i skritt.

Genom skogen så lyste Cornelia vägen med sin ficklampa, även om månen var till stor hjälp så ville hon lysa ;)
Skogen förresten, GUD vad de hade avverkat! Den fina trollskogen runtom stigen är bara ett minne blott nu kan jag säga :(
Jag HATAR kalhyggen, stora fula sår i naturen....

Stor hade bråttom hemåt, fick ha lite kontakt med honom i tömmen så han lugnade sig lite, vill inte trava hemåt med den där energin ;)

Väl hemma så åkte Cornelia lite madrass medan jag gjorde klar Stor för natten, tog in de andra och kvällsfodrade.
Gjorde klart för utsläpp imorn åxå då våra hyresvärdar är bortresta till imorn kväll, så då är det jag som tar ut.

Såg att det var -12 ute när jag kom in, så inte undra på att det bet lite i ansiktet under körturen...
Men frös inte, hade dubbla underställ samt täckbyxor (som jag inte kan stänga för övrigt) och täckjacka, mössa och vinterhandskar, dubbla yllesockar :)
Sköönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0