Vila vila vila

Japp, Stor har fått stå ons-fre igen, har haft utsläpp på morronen och sen jobbat hela dagen... Blir helt slut nu när jag är gravid, så har jag mycket magsmärtor.
Har vart till läkaren pga det och jag blir nog sjukskriven inom en snar framtid.
Är ledig hela julen från 23/12 till 9/1 först och främst, så får vi se hur länge jag fixar detta.
Som det är nu orkar jag inte med nåt annat än jobbet, knappt det heller, hoppas få mer ork till Storen sen iaf!

Idag vaknade jag upp till storm, tyvärr var det mest blask som kom och inte härlig mjuk snö :(
Släppte iaf ut djuren och laddade på med hö så de skulle klara sig ett tag.

Var hemma med dottern idag då hon kräktes igår kväll samt sov från halv6 på kv till kvart över 9 imorse.... Diarre hade hon på morgonen men sen vart det inget mer, däremot fick hon hög feber på eftermiddagen.
SUCK!

Var ner till stallet vid 14tiden för att ge mer hö och fixa iordning i stallet för ev intag tidigare pga stormen, men den slutade då :)
Så hästarna fick vara ute, gav bara hö.


Imorgon ska underbara tränaren Emma och kompisen Carro komma och hälsa på Storen, sen ska vi åka till ridhuset så de får provrida honom :)
De ska hjälpa mig framöver att motionera honom ett par dagar i veckan eftersom jag blir utan medryttare nu till årsskiftet :(
Är så otroligt tacksam att de ställer upp och hjälper mig, vet inte riktigt hur jag ska kunna återgälda det <3
Tusen tack till er!!

Ska bli jättespännade att se hur det går, Storen har ju lite...ehh...energi om man säger så för till fället ;)
Så jag hoppas de sitter kvar, haha!
Det går säkert bra, jag blir ju bara lite nojjig att han inte ska sköta sig. Vill ju att andra ska få se vilken trevlig kille han är egentligen när han vill ;)

Hoppas på en hel del bilder imorn, kanske lite film åxå om Carro/Emma tar med sig kameran :)


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Hoppas dottern friskar på sig och att du håller dig frisk!



sv: De fästes ju både framtill i ytterskalet och baktill så de borde ju ligga stilla, det ska ju vara som ett extrafoder till utetäcket och sen har man vanligt innetäcke med gjordar inne. Verkar som om många som använder det är positiva så det lutar mot att det blir ett sånt:)

2011-12-09 @ 21:20:30
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Inget roligt väder idag!! :( Härligt att du får lite hjälp.

2011-12-09 @ 23:33:48
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Caroline

SV: Hihi jaså har du jobbat där du :D



Det ska bli riktigt roligt att prova rida honom :) tycker bara det är roligt att hjälpa till! <3 Och självklart tar vi med kamera ;)

2011-12-10 @ 00:04:46
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/
Postat av: Erika

Skönt att du får hjälp, men måste fråga hur kommer de sig att du behöver den hjälpen ? :)



Följer Emma & Carro, men de har inte skrivit något om de ännu, så är nyyyfiken. ;D



De tränset är sååå snyggt föresten.

Skulle lätt vilja ha de i brunt. :)

2011-12-17 @ 11:23:27
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0