körtur med galna bromsar/blinningar

Idag så var jag med Cornelia o en kompis på stranden, skööönt att bada :)
Glömde såklart att smörja mig med solskyddsfaktor, så nu är min rygg illröd.... Jag är ju rödhårig egentligen, så jag brukar använda Cornelias solskydd, spf 30-50 för att klara solen... Så 2,5 timmar i solen på stranden har nu gjort sitt!



Iaf, när vi kom hem så tog vi med flughuvan och det nygjorda flugmedlet och gick ner till Stor, tog in honom och gav medicin.
Borstade och selade på, men skippade luvan idag då jag ville ha flugpannbandet ist.
Han har ju inte så mkt ljuddämpning iaf med bara luvan, hade ju både tussar och luva förut. Sen bara luva, och idag har vi då övergått till utan luva :)
Gick jättebra!

Vi gav oss iväg, fy faaaaan vad broms det är i farten! De är helt galna, biter och biter. Sen är de ju typ omöjliga att få ihjäl, stenhårda små monster.
Sen kunde vi ju bara skritta åxå, så hade inte en chans att springa ifrån dem.
I skogen var de inte så många i början, men sen bröt det lös... Både Storen och vi blev helt stressade, så sköööönt när vi kom hem!
40 minuter skritt med insekter var ju inte så kul >:(

Väl tillbaka så borstade jag av honom, sprayade med medel och smörjde med salva. Upptäckte innan turen att insekterna bitit honom i karlederna, så smörjde med salva där med. Han har ju ingen päls där, bara naken hud så han har inget skydd alls där.
Sen fick han ta på sig flugtäcket, något skydd mot monstren iaf. Tyvärr har täcket fått en liten reva på ena sidan manken, så hoppas han inte river upp det helt nu.
Sen har han rivit av ena bensnöret, men satte det ena tvärsöver istället.
Skulle behöva ett nytt, kan inte sätta fast halsdelen i grimman, för då kan han inte böja ner huvet då det blir för kort.
Skulle vilja ha ett riktigt eksemtäcke som täcker allt, verkar mjuka och följsamma.

Tog även på nya huvan, får se om han har den på imorn... han är ju en mästare på att göra av med huvor, säkert 15 st förra sommaren...
han verkade nöjd iaf när jag släppte ut honom, tror han kopplade att han fick vara mer ifred för insekterna med täcke och luva på.
De andra 2 hästarna springer sig svettiga, stackarna :(


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

bra blogg ;)

2011-07-09 @ 22:39:27
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0