Lasermannen

Japp, har haft Lasermannen här nu ;)
Robert Berghs egen ET skulle hit och kolla igenom Rappen kl 19, så jag hängde med ner såklart för att titta.
Tänkte snika till mig en koll på Stor liksom...;)

Rappen var fin i kroppen, och är redo att sättas igång i skritt 3 ggr/v! Han kommer alltid ha ett skönhetsfel på hasen, men det var inget fel däri. Full rörlighet. Han var lite öm i yttre böjsenan och i knäet, men det berodde på skadan i hasen.
Så lite ordinationer som skall följas så ska han kunna bli travhäst igen :D

Thea hade låsning i bogarna och i nacken som han löste, och så snopen hon såg ut när det var klart... Hon kämpade emot lite i början då hon får som panik i vissa situationer (extrem RBE), men när han knäckte till så vart hon jättenöjd och tittade förvirrat men nöjt och slickade sig om munnen :)
Så roligt med den här Stefan, han var så cool med hästarna och väntade tills han såg att de tagit emot det han gjorde.

Så tittade han på Stor, jag förklarade problemet och han kände på benet.
Storen reagerade längst ner vid gaffelbandsfästet :(
Jag fick panik såklart och kände hur hoppet pekade finger åt mig....
Men han lugnade mig direkt, det är en vanlig vrickning.
Ta det lugnt ett tag och så ska jag smörja med Hirodoidsalva på svullnaden, lägga bomull över och så BoT på det över natten i en vecka.
Samtidigt ska han ha Bamyl varannan dag i en vecka.
Han lasrade på området åxå och sa att det var ingen fara :)

Så det känns mycket bättre nu i hjärtat, var såååå orolig!
Blir han inte bättre nu på denna vecka så får jag ta ut Gunilla iaf, men hoppas att det inte behövs.
Han kollade inte igenom resten av hästen, men jag ville bara ha hjälp med kotan. Sen har jag haft ET ute för inte sååå längesen så tror inte det behövs.

Så nu skrittar jag igen ett tag, han tyckte jag kunde trava som vanligt åxå, men jag tar det säkra före det osäkra.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Läskigt med sånt där!

Men tur han lugnade dig iaf, och hoppas det blir bra nu.



Jag vill ha en Bork Rigel-avkomma, dom verkar alltid bli så fina och trevliga.

På varmblodssidan vet jag inte, men vi kanske skulle kidnappa Gunillas Petrina? :)



Har fått lite väl många kommentarer från folk om att "kallbloden är starka och hårda i munnen, dom är alltid så", "dom är buffliga och dominanta, inte så mycket att göra nåt åt", "man ska ha skarpt bett när man kör kallbloden, det är enda sättet att få dom att lyssna" o.s.v.. Det har gjort mig skeptisk till att kallbloden skulle vara lätthanterliga, vill vara till lags och ambitiösa.

2011-05-04 @ 21:34:41
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv.Tackar! Känner mig lite lamslagen jag också faktiskt så förhoppningsvis är jag på bättringsvägen nu! :)

2011-05-05 @ 10:36:35
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0