hovis

har bokat tid med hovis imorn kl 9, blir perfekt nu att få på vinterskorna. Har ju klarat oss precis nu innan det frös på, tyvärr blev det ju halt lagom till att Stor skulle få röra på sig...
Men det gjorde nog inget, blev ju bara 2 dagar extra och han har ju vilat så länge så det gör nog ingen skillnad med de dagarna :)

Men imorn kväll när jag kommer från jobbet (slutar 18.30) så ska jag spänna för vagnen och så ger vi oss ut på en 30 minuters skritt-tur i mörkret :)
J har satt fast 2 lyktor på vagnen så man ser bra även i mörker, blir kuuuul att komma ut!!
Reflexer i massor blir det iaf...julgran ska det va ;)

Jag har precis kommit in från stallet, tog in hästarna och kvällade.

Idag var vi även iväg till Alnö och hämtade 4 pallkragar som en snäll vän fixat åt mig från sitt jobb.
Jag blir så glad när människor är så hjälpsamma <3

Pallkragarna ska bli en hölåda till Storens hage, och Benny ska ta hem en tompall från jobbet imorn, den ska stå i botten så inte höet ligger direkt på backen i lådan.
Jag har dock inte klurat ut hur jag ska  fästa ihop pallkragarna så inte Stor kan lyfta isär dem om han får för sig att pilla och greja...
Nån som har tips på smart lösning?

Kommentarer
Postat av: Moa

Sv: Det känns otroligt bra att jag inte är ensam om att tro att det är sköldkörteln! Min mormor hade struma så det finns ju risk för att jag också har det. Jag ska till vårdcentralen i morgon och ta prover och hoppas att jag får reda på vad det är. Men det som är mest jobbigt just nu är att gå runt och tro att det är någon sjukdom eftersom de flesta bara dumförklarar en.. Då är det väldigt lätt att tro att bristen på energi, ångesten, viktuppgången osv är ens eget fel. Men jag hoppas på det bästa. Kram! :)

2011-11-13 @ 22:26:56
URL: http://moaochgadd.blogg.se/
Postat av: jossan

Vi har våra fäst med nå slags... ja du, jag och förklaringar. Men järn-grejer, platta, som är böjda så dom fäster pallarna ihop med varandra. Två st på varje sida av dom. Vi har 5 st och då får man plats med en höbal inuti. Och en under har vi.

2011-11-14 @ 08:42:50
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Vi har löst det enkelt med en planka på snedden från höret på pallen i botten upp till andra hörnet på översta pallkragen.Och så har vi gjort på båda sidor liksom så här / på ena sidan och \ på andra sidan.Går ju att sätta på på alla sidor om man vill förstärka ytterligare men det har räckt att göra så på långidorna för oss. kass beskrivning kanske men jag hoppas att du kanske förstod skratt =D

mvh/Q

2011-11-14 @ 17:14:41
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Camilla

SV: Fast jag borde spara pengar.. Jag går alltid jämnt ut varje månad, eller minus.. Är totalt oekonomisk och borde inte spontanshoppa.

2011-11-14 @ 19:20:39
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0