Mera fundering :)

Jag vill bara börja med att tala om hur mkt jag uppskattar att ha kloka människor att bolla och ventilera med!

Pratade (läs svamlade) med Q igår om det här med maten och täcken ang Storen, och det känns mkt bättre på en gång.
Jag är hästägare och har varit det ett antal år, har ridit sen jag var 7 och har jobbat med hästar en stor del av livet. Jag har nog läst det mesta som går att läsa på biblioteket ;)
Ändå är jag inte fulllärd, lååångt ifrån.

Jag är inte sämre än att jag tar hjälp av andra som jag litar på och anser har ett bra hästtänk, de som sätter hästens välbefinnande först.
Min osäkerhet och förvirring får aldrig gå ut över min häst, även om såklart jag som alla andra gör misstag ibland.

Men rädd för att fråga om råd eller hjälp det är jag aldrig, har märkt att många verkar vara rädda/stolta/arroganta för att visa att man är osäker i en del frågor.
Jag vill lära mig mer, många gånger kan man få ahaupplevelser av små enkla saker man inte tänkt på förr :)
Andras synsätt kan vara väldigt nyttiga, ibland får man omvärdera sina egna åsikter och ibland känns det bäst att fortsätta som man gör.

Men bara att ventilera och bolla med någon annan kan som sagt göra att man ser saker klarare och får en vägvisning om hur man ska gå till väga.
Så tack till Q, det är värt mycket för mig :D


iaf, jag satt igår och kollade på tjockare innetäcken till Stor igår kväll, och hittade en del alternativ.
Min plånbok är inte djup, så jag måste hålla mig runt 500 som maxgräns.
Hittade dessa på Hööks:


Lancaster Premium Thermomaster, 400 g


Mirage Horsepower, 280 g


Premium thermomaster, 300 g


JH Collection, med magplatta 400 g

 Vad tror ni man behöver till gammelhästen, oklippt men kallstall?
Jag lutar åt 400 g eftersom det ju blir kallare att stå inne där han inte har möjlighet att röra sig och kanske hinner äta upp höet innan det är morgonfodring...

Favoriten av dessa täcken är det översta, bogveck och ser ut att passa Storen. Gillar Marinblått på honom åxå :)
Detta var dock det dyraste, 649 kr... men det är det nog värt :)
Nån som har nåt av dessa täcken som kan säga om de är bra?

Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

Jag tror inte du behöver gå så mycket högre än 300-400g Det är sällan det behövs så mycket mer än så.Det du bör tänka på är att täcket inte väger bly.utan leta efter ett täcke som väger så lite som möjligt så pälsen har möjlighet att ställa sig under täcket för värmereglering.=)

mvh/Q

2011-11-23 @ 20:21:00
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/
Postat av: Bonnie

Horseware har annars amigo insulator 300 g för ca 640 kr. De är lätta och har väldigt trevlig passform:)

2011-11-23 @ 21:56:06
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Det översta var riktigt snyggt och såg bra ut i bogen osv :) är sjukt svårt det där med täcken tycker jag, men skulle tippa på att 300-400 g blir bra om ni har kall stall o så :D hoppas du hittar ett bra :)

2011-11-24 @ 09:34:11
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0