Speed-bloggning...

...blir det idag eftersom jag tyvärr inte hade tid att blogga igår och är på jobbet nu.

Kom fram till pållen rätt sent igår då vi hade mycket jobb under eftermiddagen, var framme vid halv 5 ungefär. Fixade med maten som vanligt och sedan hämtade jag Stor i hagen. Han stod alldeles vid ingången men ville inte komma fram så jag fick plömsa några steg i leran :P

Väl inne fick han mumsa på hö i stallgången medans jag pysslade i vanlig ordning. Knäckte bara lite i vänster fram annars inget i övriga kroppen.

Tyckte att Stor var lite smågrinig under tiden jag ryktade honom och han blev riktigt sur när jag skulle spänna sadelgjorden, men han blev gladare när vi skulle skritta iväg från stallplanen :) Försöker att bara ignorera honom när han hugger i luften under tiden jag sadlar och berömmer honom mycket när han inte gör några miner. Ett tag brydde han sig inte alls om sadlingen men nu rids han ju inte lika mycket längre.

Vi var ute i ungefär 40 min. Det var en toppentur, både häst och ryttare var totalt avslappnade och det kändes som att vi förstod varann precis. Hade kunnat vara ute i timmar men jag försökte leta mig fram till en upplyst väg men hittade ingen :( Är ju så tråkigt att rida på trottoaren och mitt i skogen vill jag inte heller rida med enbart pannlampa. Annars hade det varit perfekt att blanda in lite trav så han får göra av med lite energi. Ska höra med Carro om hon har några bra tips på var jag kan bege mig när det är mörkt.


På tillbakavägen så kunde jag höra hur han släpade ena hoven lite efter de andra igen. Nu är jag säker på att han inte gjorde det i början av ridturen iaf. Men massören skulle komma idag så han kanske bara behöver bli av med lite muskelspänningar. Hoppas att det går bra för pållen :)

Knäppte lite kort igår också men får lägga uppp dom nästa gång eftersom jag inte har möjlighet till det nu.







Kommentarer
Postat av: Carro

Är du fortfarande nöjd med din design? Funkar den bra nu? :) Annars hjälper jag dig gärna med en ny! :D Finns jättesnygga gratisdesigner att ladda ner om du kollar mitt inlägg där jag skrev om min och Emmas nya design, så vill du ha en ny kan du ju kolla där ifall du skulle hitta någon snygg så kan jag ändra lite detaljer ifall du vill ;)

2011-12-07 @ 14:15:32
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0