Underbart:)

Ja idag var det riktigt underbart att komma upp på hästryggen igen:P Kom fram till stallet rätt sent och började fixa i ordning Stors mat innan han fick komma in. Gjorde i ordning så han kunde äta hö i stallgången, Carro trodde han skulle bli på lite bättre humör då:P Och det blev han! Inga sura miner alls förrän det var dags att spänna sadelgjorden men inte ens då blev det några större protester.

Ville ju rida idag men har troligtvis fått nån nerv i kläm i armen så jag har haft så himla ont hela dagen och trodde inte jag skulle få på sadeln:( Men tjurskalle som man är så löste det sig efter lite pillandes fram o tillbaka. För en gångs skull så var pållen riktigt ren och fin i pälsen så jag behövde inte lägga nån större energi på att borsta bort lerklumpar. Gick igenom honom 1 gång bara och sen stretchade vi innan jag drog på oss alla reflexer. Var ivrig att komma iväg!

Han var mycket tittig även denna gång och jag hade lite onda aningar eftersom det måste ha tagit 15 min innan vi tog oss ifrån gården:P Men lät honom titta i lugn och ro innan jag bjöd lite framåt. Vill inte ge honom anledningar att vara rädd(om det inte dyker upp något oväntat såklart) så bättre att han får titta ordentligt så det är bra sen.

Red längs gångvägen, förbi kyrkan och upp på andra sidan, sedan tillbaka efter en upplyst liten grusväg. Och det gick så bra!:D Jag kände lite mer att han bara fjantade sig denna gång(ville stanna och äta gräs och pilla på saker) när han blev till en staty. Så jag var aningen hårdare och lät honom bara titta en liten stund och sen drev jag på framåt. Och inget gräsätande blev det om det inte var på mitt initiativ. Red honom på långa tyglar hela tiden och försökte driva med bara rösten och sätet, väldigt lite skänkel. Använde mig av vikthjälperna då han blev lite väl pigg på hemvägen, och gjorde volter, halt, ryggning m.m.

Det blev en kortis-tur eftersom jag hade glömt ridstövlarna och mina stackars fötter höll på att förfrysa:/ Ska komma ihåg tjock-sockar nästa gång:P Nästan precis efter att jag släppt ut honom i hagen så kom Jonas ner och tog in pållarna, men Stor var lika nöjd att komma in igen:)

På lördag tänkte jag satsa på en barbacka-tur!:D

Kommentarer
Postat av: sandra

Intressant blogg :D Fin häst har du med :D

2011-11-16 @ 23:33:32
URL: http://grande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0