Solsöndag

Imorse var jag ner till stallet vid 6 för att släppa ut hästapållarna, tog in dem igår kväll då det skulle regna på natten. Så då är det nog skönare att stå inne och sova på torr spånbädd istället :)
gav dem frukost, har börjat fodra de vanliga tiderna nu fast de oftast går ute. Men det finns inte så mkt gräs nu så då får de kraftfoder att utöka med.
Storen brukar få ha 1-2 timmars höätning åxå per dag.
När alla 3 hade ätit och kommit ut så gick jag hem igen och lade mig ett par timmar till, tills kotten väckte mig ;)

Har tillbringat förmiddagen på soffan under täcket och kollat på datorn, slappsöndag!

Vid 12.30 gick jag och kotten ner då jag lovat henne att åka med på körturen med Storen.
Hon plockade gräs och klappade lite medan jag borstade och masserade, full fokus på Stor ;)
Lindade ben och selade på, Cornelia hittade ett par goggles som hon lånade... Hon laddar för sin karriär som ponnykusk, hihi!









Vi gav oss iväg och skrittade bort mot kyrkan där vi svängde ner, fortsatte på sandbanan över ängarna där vi travade fram till avfarten till höger.
Fortsatte trava fram till vägen då Storen bjöd på det själv. Han verkade pigg och glad idag, kul :)
Vi korsade vägen och fortsatte upp mot Västmarken, vi travade på grusvägen hela vägen till vår stig hemåt i skogen, där blev det skritt resten av vägen hem.
Vi träffade inte på några monster i skogen heller, allt var varmt och skönt, fläktade helt perfekt och det doftade såååå gott av höst i skogen.
LYCKA!





När vi kom tillbaka hem så skötte jag av Storen, Cornelia hoppade av vid huset och var klar för dagen tydligen :)
Stor fick komma in i boxen efter jag borstat, och så fick han sin mellismat innan vi gick till hagen.
Nu går de i hagen ovanför vägen igen, där finns det lite gräs kvar än. När det är slut där så får de gå tillbaka ner till vanliga hagen, får se om det blir installning eller om de fortsätter vara ute.
Då måste det nog börja höas ute iaf.



Imorgon blir det vila för herr Stor, jag jobbar sent då vi har möte som jag behöver gå på.
Men på tisdag är det Evve som rastar Stor, och på onsdag ska hon träna igen för Emma :)
Då åker vi till MRF med transporten, kuligt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Söt liten kusk du har där hiihii :) Vill med ha en rockard, kul att kombinera lite tycker jag i alla fall :)

2011-09-04 @ 22:16:41
URL: http://maggieembla.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0