Bildbomb nr 2 :)





Kommentarer
Postat av: Camilla

Han är ju så otroligt vacker!! :)

När jag red honom brukade jag kalla honom "vackrast" och det är fortfarande ett bra smeknamn.



Saknar Storis när man ser bilder på honom. Visst, Dacke är en mycket roligare häst än Storis. Men Storis var lättare att umgås med, han har inte samma småjobbiga humor som Dacke och är därmed lättare att rida.

Storen kan protestera och joxa med sånt, men Dacke protesterar inte egentligen, han hittar bara på saker han tycker är roligare att pyssla med hela tiden.. Dacke är för smart och kreativ.

Storen är en häst man kan vara seriös med, det är inte så lätt att vara seriös med en envis och humoristisk shettis på 160 cm.

Synd att ni inte står närmare, då kunde vi ha bytlånat hästar ibland, jag får Dacke-ledigt och får vara seriös med Storen. Och du får Dacke.. Eller ja, se det snarare som att Dacke får en ny människa som han kan leka runt med och testa gränserna och kolla om han kan få människan att göa mer jobb än han..



Alltså, ursäkta mitt tramsande, som ursäkt har jag intagit nån substans som verkar göra mig flummig och få mina möbler att flytta på sig och få blommorna på mattan att föröka sig.



Men det jag vill var väl att jag hoppas jag kan följa med nästa gång ni tränar. Kanske kan ta med Dacke bort till er någon annan träning om hon känns bra. Vore kul att prova nåt nytt, även fast jag redan nu har tusen saker jag borde träna.

2011-04-26 @ 01:04:12
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Beror lite på hur det blir med hovslagaren. Han kommer till oss klockan två (denna kommer i tid, sist var han tidig till och med..) och vill vara med i början och höra vad han säger. Men ska höra med Veronica om hon kan vara med sedan.

Vet dock inte om jag hinner vara där till fyra, beror lite på hur det går bussar.



Men alltså.. Hur långt härifrån är det till Matfors, kan man cykla..?

2011-04-27 @ 23:04:13
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Camilla

SV: Beror på hur det blir mer hovslagaren, han ska komma klockan två och ska be att Dacke får skos först isf. Ska höra med Veronica om hon kan vara med sedan, men vill prata med honom lite först.

Om jag tar mig dit beror väl lite på hur bussar går, men lyckas väl ta mig från stallet vid halv tre om jag har tur. Så vet inte riktigt om jag hinner då jag behöver duscha och byta om ifall jag ska sätta mig på bussen.



Men har du tid och list att hämta mig vore det supersnällt, och du får såklart bensinpengar.



Du kan ju säga vad som fungerar bra för dig.

2011-04-27 @ 23:14:39
URL: http://parellikusken.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Han ser fin ut i formen, avslappnad och harmonisk. Har du honom i Matfors?

2011-04-30 @ 08:09:14
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0