nya grejor och lermonster

Igår blev det vila för Storen, jobbade till 18.
Hovis var här på fm, hade bestämt kl 9, tio minuter innan stod han och väntade på mig :)
Helt fantastiskt, jag är inte van så jag hade ju inte ens tagit in hästen! Det brukar vara lagom om man tar in den tid man har bokat, för då kommer hovis typ 30 min senare... men nu måste jag lära om minsann :)

Hovarna hade iaf blivit bättre, hade växt ganska bra och var inte lika torra och spröda. Han tyckte absolut jag skulle fortsätta behandla strålen, superbra tyckte han.
Stor fick travskor fram och de vanliga bak, tog av sulorna nu åxå. Brodden fick vara kvar då det inte är bart i hagen än.
Passade på att fixa stallet under tiden så Jonas slapp göra det.
Sen var det att fara på jobbet, så Stor fick gå ut i hagen igen och mumsa hö.

Kors i taket:

Tea tog vänligt kontakt, och så stod de och åt ur samma höhög!
Helt otroligt!
Har sett det mer och mer senaste tiden, nu tittade jag precis ut genom fönstret och ser Stor och Tea sida vid sida stå och äta ur samma hög igen :) jag blir så GLAD!
Nog lika bra att de blir vänner, Rappen verkar inte bli bättre alls. Han har vart på återbesök 4 ggr och blivit sprutad/fått andra mediciner, men det blir ingen förbättring tyvärr...
Så det verkar som att han får bli en ängel iaf, Jonas vill inte att han ska lida i onödan.
Trist och hemskt, men finns det inget att göra så måste det bli så.

Idag var planen att jag skulle lastträna eftersom vi så lämpligt har en transport på gården :)
Så jag bytte om, efter jobbet, taggad till tusen, och gick ner till stallet.
Tittade in i transporten och suckade besviket :(
Den var full med skrot som ska till tippen, skit!
Så det var bara att omplanera, tog då en titt på hästarna...
Vet inte vem som var min, alla hade samma lerpansar och glodde glatt nerifrån backen ;)
Så jag gav upp och gick in igen, haha!
Ska ta in dem senare ikväll, så då ska jag ta itu med lertrollet Storen. Imorn blir det ofodrat regntäcke iaf, det är ett som är säkert....

Satte mig istället här vid datorn, och blev sugen på lite nya grejor till mig och pållen.
Mina shortcaps har gått sönder, så behöver nya. Behöver nya ridbyxor åxå, så jag kollade in Horze.se och Hööks, då de har både snygga grejor i min smak och bra priser.
Så det här har jag beställt från Horze:

Shortchaps i skinn

 
jodphursskor som matchar chapsen


Skitsnygg blå tröja


Matchande blått schabrak


och såklart lindor till det


Snygg röd tröja


Matchande schabrak


Och slutligen lindor till det röda schabraket och tröjan.

Anledningen till denna massiva shopping var att det är 15% rabatt på allt, och dessutom fraktfritt :)
Så jag passade på att unna mig saker jag verkligen vill ha, som jag tycker är apsnygga.
Som det ser ut kommer jag bli tvungen att lasta och åka antingen till Matfors RF eller Näset för att träna, och då vill jag se fin ut!
Är man inte bäst så kan man vara snyggast iaf ;)
Har fortfarande inte hört något av människan som har paddocken 2 hus bort, så jag antar att hon inte vill ha mig där >:(

På Hööks kommer det bli nya ridbyxor inköpta:

mina favoriter, har dem i svart men de börjar bli slitna :(


En sommarjacka blir det åxå då jag inte har någon :)

Även på hööks är det 10% på allt, så det blev inte så dyrt heller.
Så nu är jag helt ekiperad för en mycket låååång tid framöver!
Hoppas bara grejorna är lika fina i verkligheten som på bilderna...


Kommentarer
Postat av: Q med ridtravare i fokus!

sv:Så din är lika dan? asså fy fasen egentligen knas är en riktig skitgris haha ..ursäkta språket.

Var ut i hagen i dag och försökte leda undan lite vatten så det ska torka upp snabbare och då lägger han sig ner igen 3GGR .sabla skrälle!!

ds

Den blåa tröjan var ju jätte snygg =D

mvh/Q

2011-04-12 @ 19:59:09
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0