En filur och ett busfrö till häst ;)

Min pålle är bra smart han.
Uppfinningsrik och kreativ kan man säga :)

Jag har de senaste dagarna låtit honom gå utanför hagen, på den inhägnade stallplan, för att äta lite gott gräs som finns där. Det är massa gräs, och eftersom det inte finns så mkt i hagen längre så får Storen gå på VIPdelen ;)
Har låtit honom gå där några timmar om dagen, och igår fick han gå större delen av dan.

Såg honom under dagen, antingen strosade han omkring och filosoferade, betade eller vilade i skuggan vid stallet.
När han går lös där så stänger jag stalldörrarna så han inte ska gå in och äta fodret eller hitta på annat tok, ställer ut en hink vatten åt honom om han blir törstig bara.
När han går bakom jordhögen/gödselhögen och betar på gräsplätten så syns han inte, så bekymrade mig inte när jag inte såg till honom, han kom ju fram efter en stund.

Vid 18tiden tittade jag ut och såg honom inte, så tänkte att han var där bakom.
Jonas kom hem vid 19 och gick ner till stallet för att ta in hästarna. Thea skulle ju ha behandling dan före och de skulle få sova inne, men det blev igår istället.


När Jonas kom upp igen så såg han lite full i skratt ut....
Han sa att jag nog bör kolla tänderna på min häst?
Då visade det sig att när Jonas kom ner och skulle öppna dörren till stallet så såg handtaget konstigt ut, det var liksom uppböjt, men det gick att öppna.





När han öppnade så stod Storen där och såg glad ut!!
Storen har alltså bitit på handtaget, böjt och bänt och öppnat dörren (obs att handtaget är lite kärvt så man måste trycka till när man ska öppna), gått in och så stängt igen??!!
Han hade vart därinne och filurat på, undersökt och pillat på det mesta....
Dock hade han inte ätit av den öppnade betforsäcken som står därinne, vilken otrolig tur!
Däremot hade han hittat påsen med knäckebröd, massakrerat den och ätit, flyttat på sulkyn som står efter en väggen och dragit runt med skottkärran....

HAHA, han är så söt min lilla tokfrans ;)

Jonas sa att han såg så glad ut när han kom, sådär nöjd och busig ut att han inte kunde hålla sig för skratt :)
Sen gick han ut och väntade medan Jonas fixade iordning i stallet, sen gick han glatt in i boxen när han fick varsågod... Nöjd häst!

Gick ner sen för att kolla tänderna, men han låg och sov så jag struntade i det.
Var nog tur att de fick komma in, det blev väääärldens regn och åskväder senare med massa blixtar.
Jonas tog ut dem imorse när han åkte på jobbet vid 5, och jag har nyss vart ner och mockat och sopat.
Var ut till Storen i hagen, men kunde inte hitta nåt fel på tänderna. Ska ändå se om Gunilla kan komma ut och ta en titt, är så svårt att se utan munstege.

Stor får vila idag med, mår inte så bra idag. Har ont i magen, jättetrött och är hungrig, men vill inte äta nåt för det är inget jag är sugen på och då kan jag inte äta.
Hoppas inte att jag blir sjuk bara.
Var sugen på att gå till paddocken igen och fortsätta med arbetet, men jag orkar inte.


Kommentarer
Postat av: Victoria

Hahahaha! Den luriga farbrorn slår till igen!

2011-08-28 @ 17:33:45
URL: http://victoriasanja.blogg.se/
Postat av: Tilde

Haha vilken gullig häst! Tur att det inte hände något. :)

2011-08-28 @ 21:34:11
URL: http://empirebroline.tumblr.com
Postat av: Camilla

Han är ju lite rolig iaf. :)

2011-08-28 @ 22:37:27
URL: http://parellikusken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0